خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار آیت الله موسوی اردبیلی:

کار سخت گروه دیپلماسی کشور تازه شروع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۷۱

دکتر روحانی به من گفت باید برای رفع مشکلات، علاوه بر تلاش، باید از آبرویمان مایه بگذاریم / در ماه آینده سفرهای متعددی به کشورهای عربی منطقه خواهم داشت.

ایلنا: وزیر امور خارجه با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر ایران با گروه ۱ + ۵ گفت: معتقدیم که کار سخت گروه سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره کننده، تازه شروع شده و از هم اکنون باید برای توافق نهایی با کشورهای ۱ + ۵ تلاش کنیم تا انشاالله در توافق نامه نهایی، ‌همه تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمد جواد ظریف عصر امروز با حضور در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی در قم و دیدار با این مرجع تقلید، با ارائه گزارشی از توافق نامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱ + ۵، ‌ اظهار داشت: ‌ متأسفانه بدخواهان مذهب تشیع و نظام جمهوری اسلامی، دنبال این هستند که چهره نامناسبی را از کشور ایران ترسیم و بر این اساس سیاست‌های مورد نظر خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه هم شخص آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و هم خود بنده به عنوان وزیر امور خارجه سعی داریم که چهره واقعی ایران اسلامی را به دنیا نشان دهیم، گفت: سفر جناب آقای دکتر روحانی به نیویورک و عملکرد خاص ایشان در این سفر و همچنین مذاکرات هسته‌ای اخیر ایران با کشورهای ۱ + ۵ با همین نگاه صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای گروه ۱ + ۵ گفت: ما در این توافق یک برنامه اقدام را پیش بینی کردیم که بر اساس آن یک رشته کارهای متوازنی از سوی طرفین انجام می‌شود تا شرایط تحریم و فشار‌ها به کشورمان بیشتر از این نشده و رو به کاهش برود.

ظریف ضمن تشریح تحریم‌های اقتصادی اخیر بر علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: معتقدیم که کار سخت گروه سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره کننده، تازه شروع شده و از هم اکنون باید برای توافق نهایی با کشورهای ۱ + ۵ تلاش کنیم تا انشاالله در توافق نامه نهایی، ‌همه تحریم‌ها برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات موجود در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: ‌در طول یک ماه آینده، سفر به کشورهای کویت، عمان، عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه را در دستور کار داریم تا انشاالله این مشکلات حل شود؛ می‌دانیم که در ۸ سال گذشته شرایط خوبی را در این قسمت نداشتیم و انشاالله باید با لطف خدا و دعای مردم این مشکلات را برطرف نماییم.

وزیر امور خارجه یادآور شد: زمانی که آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری برای دومین بار با بنده صحبت کردند تا مسئولیت خود را در این دولت قبول کنم، گفتند که ما هر دو می‌دانیم که برای رفع این مشکلات کنونی باید علاوه بر تلاش همه جانبه، از آبروی خودمان مایه بگذاریم و از این رو از حضرتعالی می‌خواهیم که دعا کنید تا خدا کمک کند بخشی از مشکلات کشور و مردم را برطرف کنیم.

ظریف در پایان سخنان خود با تمجید از تلاش‌های آیت الله موسوی اردبیلی در احداثدانشگاه مفید قم، گفت: ‌ احداثاین دانشگاه باقیات الصالحاتی برای شما و خدمت بزرگی به کشور و جامعه علمی ایران است؛ باید یادآوری کنم که بهترین دانشجوی بنده در دوران تدریسم در دانشگاه، دانشجوی طلبه‌ای بود که قبلا یک بار از دانشگاه مفید فارغ التحصیل شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز