خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار با ظریف:

زنده کردن دعوای کهنه شیعه و سنی درست نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۶۹

مردم از ایجاد توافق هسته‌ای اخیر امیدوار شدند / ایران باید عزیز باشد و از این جهت از شما به عنوان وزیر امور خارجه می‌خواهم با بهبود روابط ما با تمام دنیا و به ویِژه همسایگان، عزت را به ایران برگردانید.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: متأسفانه اخیرا شاهدیم که برخی دشمنان اسلام یا افراد نادان در صدد زنده کردن دعوای قدیمی و کهنه سنی و شیعه هستند در حالی که این کار نامناسبی است؛ باید روی این موضوعات تکیه کرد که ما مسلمانان همه از یک خانواده هستیم که به یک خدا و یک پیامبر و یک کتاب آسمانی معتقدیم و از این رو در دنیای امروز نباید این اختلافات را دنبال نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، عصر امروز در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دفتر این مرجع تقلید در قم، با تقدیر از فعالیت‌های گروه دیپلماسی کشورمان به ویژه در بحثپرونده هسته‌ای و ایجاد توافق با کشورهای گروه ۱ + ۵، اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق مردم، از پیر و جوان و زن و مرد، شما و رفقایتان را دعا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های تیم سیاست خارجی کشور و ایجاد توافق با گروه ۱ + ۵، مردم کشور را به آینده امیدوار‌تر کرد، خاطرنشان کرد: دعای مردم و لطف خداوند پشتیبان تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات اخیر هسته‌ای بود. ‌

این مرجع تقلید تصریح کرد: ‌ بنده اکثریت اعضای هیئت دولت را از نزدیک می‌شناسم و می‌دانم که آن‌ها انسان‌های مؤمن، دلسوز و کاربلد هستند و شخص شما هم به عنوان وزیر امور خارجه موفق بوده و انشاالله بازهم موفق خواهید بود.

آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به شرایط منطقه اشاره و بیان داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مثل اینکه بسیاری از این کشورهای عرب همسایه، دشمنان ما هستند و ما در این سال‌های اخیر، به هیچ وجه با آن‌ها دوست و رفیق نبودیم، اما باید شرایطی را ایجاد کرد که رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عرب منطقه و همسایگان ما، بهبود پیدا کند.

وی افزود: متأسفانه اخیرا شاهدیم که برخی افراد در صدد زنده کردن دعوای قدیمی و کهنه سنی و شیعه هستند در حالی که این کار نامناسبی است؛ باید روی این موضوعات تکیه کرد که ما مسلمانان همه از یک خانواده هستیم که به یک خدا و یک پیامبر و یک کتاب آسمانی معتقدیم و از این رو در دنیای امروز نباید این اختلافات را دنبال نماییم.

این مرجع دینی با بیان اینکه باید با رابطه خوب و دوستانه با تمام کشورهای دنیا به ویِژه همسایگان، در راستای اعتلای ایران اسلامی تلاش کنیم، گفت: ایران باید عزیز باشد و از این جهت از شما به عنوان وزیر امور خارجه می‌خواهم با بهبود روابط ما با تمام دنیا و به ویِژه همسایگان، عزت را به ایران برگردانید.

آیت الله موسوی اردبیلی در پایان این دیدار، برای دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز