خبرگزاری کار ایران

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به توافق ژنو:

دیوار تحریم‌های نامشروع غرب شکست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۵۰

طبق بند ۴ در معاهده NPT کشورهایی که سلاح اتمی ندارند، می‌توانند از انرژی هسته‌ای استفاده کنند آنها چطور می‌گویند که ما حق غنی‌سازی ایران را قبول نداریم؟ این استدلال غلط است که شما خانه‌ای به فردی بفروشید و بگویید از هوای داخل آن منزل تنفس نکنید

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این مذاکرات نشان داد که حق با ماست و طبق معاهده NPT همه کشورها حق غنی‌سازی دارند و دیدیم دیوار تحریم‌های نامشروع غرب نیز در این مذاکرات شکست و دیگر ادامه تحریم‌ها نمی‌تواند برای افکار عمومی دنیا توجیهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز نیروی دریایی ارتش گفت: از پیشگاه خداوند درخواست پیروزی فرماندهان و سربازان نیروی دریایی ارتش را داریم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در نیروی دریایی سخت‌افزار تنها کافی نیست و انسان‌ها مهم هستند و این انسان‌ها بودند که نیروی دریایی را به این مراحل از اقتدار رساندند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نمی‌خواهد خونریزی و ناامنی ایجاد کند، اظهار داشت: نکات مهمی در خصوص توافق ژنو وجود دارد که نخستین مورد این است که نظام جمهوری اسلامی از همان روز اول امتحان خود را پس داد که نمی‌خواهد خونریزی و ناامنی ایجاد کند و طرفدار امنیت و حامی مستضعفان است و تاریخ نظام نیز نشان می‌دهد که ایرانیان طرفدار امنیت هستند و به دنبال خونریزی نیستند و از تمدن و نجابت بالایی برخوردارند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: علاوه بر اینکه اسلام استفاده از سلاح هسته‌ای را مجاز ندانشته است رهبر انقلاب حکم حرمت آن را داده اندو ملت ایران نیز حاضر نیستند که از چنین سلاح‌هایی استفاده کنند.

وی با اشاره با به روایتی از پیامبر اسلام(ص) ابراز داشت: روزی سلمان در کنار پیامبر نشسته بود که حضرت فرمودند اگر علم در هر کجای این دنیا باشد افرادی از نژاد سلمان به آن دست پیدا خواهند کرد که علاوه بر این بشارت پیامبر اسلام، تاریخ و تمدن ایران نیز موید این نکته است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: قرآن خطاب به بنی‌اسرائیل می‌گوید که شما منفور، بدبخت و ذلیل هستید که در شهوت مانند خوک و در درندگی مانند سگ هستید و تمام دنیا از شما نفرت دارند. حتی از اینکه شما را در صفحه تلویزیون ببینند مشمئز می‌شوند.

وی خظاب به سران رژیم صهیوتیستی اظهار کرد: شما جمهوری اسلامی ایران را با آن نجابت، اصالت و تمدن و رهبری عدل و فقه باعثناامنی منطقه و دنیا می‌دانید و علیه نظام تبلیغ می‌کنید در حالی که چهره کثیف شما به همه دنیا مشخص شده است.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ای سردمداران آمریکا و غربی‌ها و ای شما که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنید این فقط شما هستید که حامی آنها هستید و بسیار معدودید. ملت‌های دنیا نیز دشمن صهیونیست‌ها هستند و این حمایت، شما را در بدبختی‌ صهیونیست‌ها سهیم می‌کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران غنی سازی اورانیوم را حق مسلم ایران دانست و ابراز کرد: طبق بند ۴ در معاهده NPT کشورهایی که سلاح اتمی ندارند، می‌توانند از انرژی هسته‌ای استفاده کنند آنها چطور می‌گویند که ما حق غنی‌سازی ایران را قبول نداریم؟ این استدلال غلط است که شما خانه‌ای به فردی بفروشید و بگویید از هوای داخل آن منزل تنفس نکنید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نرمش قهرمانانه به این معناست که انسان در رسیدن به هدف خود هنرمندانه رفتار کند و به معنای دست برداشتن از اصول و خطوط قرمز و عبور از آنها نیست و رهبر انقلاب در پاسخ نامه رئیس ‌جمهور نیز فرمودند که باید در تمام مراحل با ایستادگی در خط مستقیم در جهت حفظ منابع کشور مقاومت کرد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به مذاکرات اخیر ژنو ابراز کرد: عهدشکنی غربی‌ها زیاد است و آنها بسیار زیاد عهد و پیمان خود را شکسته‌اند و این مذاکرات نشان داد که حق با ماست و طبق معاهده NPT همه کشورها حق غنی‌سازی دارند و دیدیم دیوار تحریم‌های نامشروع غرب نیز در این مذاکرات شکست و دیگر ادامه تحریم‌ها نمی‌تواند برای افکار عمومی دنیا توجیهی داشته باشد.

وی با اشاره به مواضع مسئولان رژیم صهیونیستی گفت: اقتدار ایران براساس معنویت است و مادی نیست و این شما هستید که مادی‌نگر هستید، اما اسلام اصالت را با معنویت می‌داند. البته اقتصاد نیز مهم است و تحریم‌ها مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد، اما این حرف شما غلط است. چرا که دید مردم ایران مادی نیست و ملت ایران عالم، دانش‌دوست، پایبند به دین و اخلاق و معنویت و اهل ایثار هستند و دنیا نیز باید ایرانیان را بشناسد.

خطیب جمعه خاطرنشان کرد: ملت ایران از مزایای علم‌دوستی، دانش‌دوستیبرخوردار است؛ ملتی که پایبند به علم و اخلاق است و اهل ایثار و فداکاری است. این مزایا به ما عزت و اقتدار می‌دهد و دنیا باید ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را بشناسد.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان خطبه دوم ابراز کرد: امیدوارم دولت نیز به صورت قوی در تمام امور بتواند مشکلات، بویژه مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز