خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اگر غرب به اصول پایبند نباشد، مجلس با ادامه مذاکرات مخالفت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۰۶

غرب باید این موضوع را بپذیرد که ایران نیازمند انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است / ایران از حقوق واقعی خود براساس معاهدات بین‌المللی و‌ ان پی تی عقب‌نشینی نمی‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم، با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران باید در چهارچوب منافع نظام حرکت کند، گفت: در صورت تخلف در حفظ اقتدار و منافع نظام هیچ تضمینی برای حمایت و یا ادامه مذاکرات از سوی مجلس و مسئولان داده نخواهد شد.

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با بیان این مطلب تأکید کرد: در واقع در صورت عدم رعایت خطوط قرمز از سوی غرب، هیچ تضمینی برای ادامه روند توافقنامه وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم افزود: تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید همواره این موضوع را در نظر داشته باشند که در چهارچوب منافع نظام حرکت کرده و هرگونه خروج از این چهارچوب مورد پذیرش مجلس و حتی مسئولان نظام نخواهد بود.

به گفته فرهنگی اگر غرب به اصول اساسی نظام پایبند نباشد به طور قطع مجلس با ادامه مذاکرات مجلس مخالفت خواهد کرد و ادامه این توافقنامه امکان‌پذیر نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در ادامه با اشاره به اینکه غرب باید این موضوع را بپذیرد که ایران نیازمند انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است، گفت: تناقضات مسئولان غربی نشانه ناراستی آنهاست و نباید به آن‌ها اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: تحریم‌های غرب مبنای فنی و براساس کار‌شناسی هسته‌ای نبوده بلکه موضع کاملاً سیاسی داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم گفت: ایران از حقوق واقعی خود براساس معاهدات بین‌المللی و‌ ان پی تی عقب‌نشینی نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز