خبرگزاری کار ایران

اخضر ابراهیمی:

طرف‌های درگیر در سوریه اعتقادی به راه حل نظامی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۰۲

مدتی قبل هر دو طرف جنگ سوریه معتقد بودند که در حال پیروزی در این جنگ هستند ولی اکنون دو طرف معتقدند که این بحران راه‌حل سیاسی ندارد.

«اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه گفت که هر دو طرف جنگ در سوریه اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که بحران این کشور راه‌حل نظامی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان٬ ابراهیمی گفت که مدتی قبل هر دو طرف جنگ سوریه معتقد بودند که در حال پیروزی در این جنگ هستند ولی اکنون دو طرف معتقدند که این بحران راه‌حل سیاسی ندارد.

وی درباره احتمال حضور ایران در نشست ژنو۲ گفت که مقام‌های این کشور تاکید کرده‌اند که چنانچه به این نشست دعوت شوند٬ بدون پیش‌شرط در آن شرکت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش٬ علاوه بر ابراهیمی٬ دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیرکل اتحادیه عرب نیز از حضور ایران در نشست ژنو۲ حمایت می‌کنند.

ابراهیمی ادامه داد: «در نشست‌هایی مانند نشست ژنو۲ فقط تماشاچی دعوت نمی‌کنید بلکه افرادی را دعوت می‌کنید که صاحب نفوذ هستند.»

وی افزود که در حال حاضر از طرف‌های درگیر در سوریه می‌خواهیم که به ژنو بیایند تا به این ترتیب تدابیری برای اعتمادسازی و ایجاد اطمینان فراهم شود. از جمله این اقدام‌ها کاهش خشونت٬ آزادی زندانیان و تسهیل روند دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

ابراهیمی تاخیر ایجاد شده در روند برگزاری نشست ژنو۲ را شرم‌آور دانست ولی در عین حال ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس طبق برنامه از پیش تعیین‌شده برگزار شود.

وی تاکید کرد: «با چشم باز وارد این مسیر می‌شویم. می‌دانیم که این راه آسان نخواهد بود٬ می‌دانیم که در حال حاضر نیز دشواری‌هایی وجود دارد و هر چه به زمان برگزاری کنفرانس نزدیک‌تر شویم٬ این دشواری‌ها بیشتر خواهد شد.»

ابراهیمی همچنین گفت: «خواستار موفقیت‌آمیز بودن این نشست هستیم. امیدواریم سوریه از تونل تاریکی که در آن گرفتار شده است٬ خارج شود.»

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد٬ نشست ژنو۲ بیست و دوم ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز