خبرگزاری کار ایران

روحانی در گفت‌و‌گوی تلفنی با بشار اسد تاکید کرد؛

تلاش ایران برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۵

ما از تمام توان خود برای ارائه کمک‌های سیاسی و بین المللی و حمایت‌های بشر دوستانه از مردم سوریه استفاده خواهیم کرد.

رئیس جمهور عصر امروز تلفنی با بشار اسد در خصوص آخرین تحولات سوریه و امنیت منطقه‌ای گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این گفتگوی تلفنی که از سوی رئیس جمهور سوریه انجام شد، با اشاره به ضرورت صلح و ثبات در منطقه حساس خاورمیانه، گفت: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و استقرار ثبات و صلح در کشور دوست سوریه یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ایران اساساً تروریسم و افراطی‌گری را نه تنها خطری برای مردم سوریه می‌داند، بلکه آن را تهدیدی برای کل منطقه تلقی می‌کند.

روحانی در این زمینه اظهار داشت: امیدوار هستیم به زودی امنیت در سوریه برقرار شود و زندگی مردم آن کشور به روال عادی بازگردد و با پیروزی ملت سوریه بر تروریسم و افراطی‌گری زمینه بازگشت آوارگان و ایجاد آرامش و ثبات در آن کشور بوجود آید.
رئیس جمهور کشورمان در خصوص وضعیت مردم سوریه نیز گفت: ما از تمام توان خود برای ارائه کمک‌های سیاسی و بین المللی و حمایت‌های بشر دوستانه از مردم سوریه استفاده خواهیم کرد.

روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران نگران مردم سوریه در فصل زمستان و با شرایط نامناسب امنیتی است لذا می‌کوشد تا منطقه‌ای با ثبات ایجاد کند تا ملت‌های منطقه زندگی بهتری داشته و در امنیت کامل به سر برند.

رئیس جمهور گفت: ما خوشحال هستیم در شرایطی که برخی می‌خواستند دخالت بیگانگان بر مردم سوریه را تحمیل کنند، آن کشور با پذیرش پیشنهاد حل موضوع سلاح‌های شیمیایی و عمل به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، این بهانه را از بیگانگان گرفته و اجازه نداد با دخالت آن‌ها، منطقه به سمت بی‌ثباتی حرکت کند.

در این مکالمه تلفنی بشار اسد با تسلیت شهادت اتباع کشورمان در انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت، موفقیت هسته‌ای ایران را تبریک گفته و افزود: موفقیت ایران در مذاکرات ژنو، تنها موفقیت ایران نیست، بلکه پیروزی و موفقیت تمامی کشورهای در حال توسعه است که ایران با این اقدام خود حقوق این کشور‌ها را نیز حفظ کرد.

بشار اسد افزود: ملت ایران پس از ده سال پایداری و مقاومت به نتایج بزرگی رسید و استحقاق این پیروزی عظیم را داشت. او همچنین از حمایت‌های ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه‌ تشکر نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز