خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس جنبش مردمی لبنان با سفیر ایران در بیروت

کد خبر : ۱۲۴۴۲۰

بدون شک مساله سوریه مساله‌ای سرنوشت ساز بوده و پیروزی‌های دولت سوریه در سیطره بر مناطق مختلف در کنار دستاورد بزرگ هسته‌ای ایران می‌تواند نوید دهنده خاتمه بحران در سوریه باشد.

نجاح واکیم، رییس جنبش مردمی لبنان با حضور در محل سفارت با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان دیدار و با ابراز هم‌دردی مجدد با حادثه دیدگان عملیات تروریستی هفته گذشته مقابل سفارت، درباره تحولات داخلی لبنان و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، نجاح واکیم در این دیدار با اشاره به توافق هسته‌‌ای کشورمان با مجموعه کشورهای ۱ + ۵، این توافق را پیروزی بزرگی برای ملت ایران و ملت‌های منطقه برشمرد و اظهارکرد: این پیروزی بزرگ نتیجه سال‌ها مقاومت و ایستادگی ملت شریف ایران بوده و نتایج و ثمرات آن سایر ملت‌های مقاوم منطقه را شامل خواهد شد. ملت‌هایی که در ده‌های گذشته با حمایت‌های ایران در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت و ایستادگی کرده‌اند. ما این پیروزی را به رهبری و ملت شریف ایران تبریک می‌گوییم و خطاب به ملت ایران اعلام می‌کنیم که شما با صبر و ایستادگی خود در مقابل استکبار جهانی توانسته‌اید آنان را مجبور کنید که حقوق شما را به رسمیت شناخته و به شما احترام بگذارند.

رییس جنبش مردمی لبنان با اشاره به تأثیرات فراوان این توافق بر دیگر مسایل منطقه از جمله بحران سوریه اظهارکرد: بدون شک مساله سوریه مساله‌ای سرنوشت ساز بوده و پیروزی‌های دولت سوریه در سیطره بر مناطق مختلف در کنار دستاورد بزرگ هسته‌ای ایران می‌تواند نوید دهنده خاتمه بحران در سوریه باشد.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان نیز در این دیدار به تشریح مذاکرات هسته‌یی کشورمان با مجموعه کشورهای ۱ + ۵ پرداخت و اظهارکرد: این توافق بیانگر تغییرات قابل توجه در منطقه است و تاثیرات مثبتی بر دیگر مسایل منطقه از جمله لبنان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بدون شک این توافق نتیجه ایستادگی و پایداری ملت ایران در مبارزه با زیاده خواهی‌های استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز