خبرگزاری کار ایران

ایران تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی را با هوشیاری دنبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۱۸

منافع و مصالح ما و جهان اسلام و همسایگان به یکدیگر گره خورده و از این رو عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین راه فائق آمدن بر مسائل و مشکلات و حل بحران‌های جاری و تقویت هم‌گرایی منطقه‌یی، همکاری و تعامل سازنده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی تحکیم و توسعه همه جانبه روابط با کشورهای اسلامی و عربی است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره روند روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی و عربی به خصوص در منطقه خلیج فارس گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی تحکیم و توسعه همه جانبه روابط با کشورهای اسلامی و عربی به خصوص کشورهای منطقه مهم و حساس خلیج فارس است و رییس‌جمهور نیز رویکرد دولت را ایجاد ثبات و امنیت بر پایه همکاری و تعامل بیشتر با کشورهای همسایه و منطقه استوار کرده‌اند و این رویکرد به‌طور جدی در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار دارد.

او هم‌چنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برخی تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه و دامن زدن به فضای بدبینی و تردید افکنی بین کشورهای بزرگ اسلامی را با هوشیاری و دقت دنبال می‌کند و انتظار می‌رود کشورهای موثر و بزرگ اسلامی نیز بر اساس منافع و مصالح مشترک مانع از تحقق اهداف بدخواهان شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: منافع و مصالح ما و جهان اسلام و همسایگان به یکدیگر گره خورده و از این رو عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین راه فائق آمدن بر مسائل و مشکلات و حل بحران‌های جاری و تقویت هم‌گرایی منطقه‌یی، همکاری و تعامل سازنده است.

افخم اضافه کرد: وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز پنج‌شنبه به تهران سفر می‌کند و با مقامات کشورمان دیدار و ابعاد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌یی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. روز یک‌شنبه هفته آینده نیز دومین کمیسیون عالی دو کشور ایران و کویت به ریاست وزیران خارجه دو کشور پس از یک دوره وقفه در کویت برگزار می‌شود که در آن کلیه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و کنسولی روابط و راه‌های گسترش همکاری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز