خبرگزاری کار ایران

محجوب با اشاره به سخنان متناقض آمریکا در مورد حق غنی سازی ایران:

آمریکا اگرکاری غیر از این می‌کرد، ترک عادت بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۰۱

زمانی که دستگاه دیپلماسی یا رییس دستگاه دیپلماسی قادر باشد برای رسیدن به توافق هر ۵ وزیر خارجه ابرقدرت‌های دنیا را ۲بار در فاصله نسبتا کوتاه به ژنو بکشاند، این نشان از هنرهای دارد که با هنرهایی که قبلا دیدیم متفاوت است.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن حمایت از فعالیت‌های تیم هسته‌ای کشورمان گفت: آمریکایی‌ها عادت دارند تفسیر و برخورد خودشان را نسبت به موضوعی بیان کنند، مختص پرونده هسته‌ای ایران نیست و کلا چنین شخصیتی را دارند و اگر کاری غیر از این را می‌کردند ترک عادت بود.
علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه گزارش و توضیحات ظریف به نمایندگان جامع و کامل بود، گفت: بسیاری از نمایندگان که در مجلس حضور داشتند سوالات و ابهاماتشان رفع شد و من زمانی که ظریف در نشست سالانه سازمان ملل توانست آن دیپلماسی فعال را به رخ جهانیان بکشد گفتم که ظریف به اندازه یک سال دوید.
وی ادامه داد: موضوع روشن است و زمانی که دستگاه دیپلماسی یا رییس دستگاه دیپلماسی قادر باشد برای رسیدن به توافق هر ۵ وزیر خارجه ابرقدرت‌های دنیا را که هرکدام را اگر دعوت کنید فقط چند ماه مقدماتشان را باید فراهم کرد ۲بار در فاصله نسبتا کوتاه به ژنو بکشاند، که یک بار هم ناکام جلسات را ترک کردند و دوباره به میز مذاکرات و ژنو برگشتند، این نشان از هنرهای دارد که با هنرهایی که قبلا دیدیم متفاوت است.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه طبق توافقنامه ژنو ایران می‌تواند غنی سازی کند اما وزیر خارجه آمریکا گفته است در توافقنامه ژنو حق غنی سازی ایران را به رسمیت نشناختیم، ابراز کرد: من در هیچ مذاکره سیاسی خارجی نبوده‌ام و دیپلمات‌ها و مسوولان سیاسی آمریکایی را نمی‌شناسم، اما در جلسات تخصصی زیاد با آمریکایی‌ها حضور داشته‌ام و بر فرض مثال در یکی از جلسات، سازمان ملل متحد راجع به آپارتاید بک تعریف دارد و راجع به رابطه آفریقای جنوبی که در دوران آپارتاید بود یک تعریف دارد، نماینده آمریکا توضیحاتی خلاف بر تعریف می‌گفت و مدعی بود که‌‌ همان تعریف سازمان ملل را بیان می‌کرد و من بار‌ها چنین برخورد‌هایی را دیده‌ام هرچند که نهایتا نظر وی رای نیاورد.
محجوب ادامه داد: آمریکایی‌ها عادت دارند تفسیر و برخورد خودشان را نسبت به موضوعی بیان کنند، مختص پرونده هسته‌ای ایران نیست و کلا چنین شخصیتی را دارند و اگر کاری غیر از این را می‌کردند ترک عادت بود.
وی در خصوص نتایج توافقات مذاکرات ژنو و تاثیر آن در اقتصاد خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم در آینده نزدیک در پایان سال شمسی و در ابتدای سال میلادی تاثیرات تدبیرات دولت بر اقتصاد را شاهد باشیم.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: آقای روحانی در گزارش صد روزه خود، وعده‌ها و قول‌هایی راجع به سفره مردم دادند و اگر هرچه دیپلمات‌ها و دولتمردان و دستگاه‌های داخلی تلاش بیشتری انجام بدهند می‌توانند قدرت خرید مردم و وضع اقتصادی مردم را بهبود بخشند و چه بهتر که این اقدامات به صورت کالایی باشد نه با پول که می‌تواند باعثقوام اقتصادی ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز