خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

نیروی دریایی ارتش از عناصر اصلی تامین کننده امنیت خلیج فارس و دریای عمان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۷۱

ایجاد و برقراری امنیت در خلیج فارس و دریای عمان جهت مبادلات تجاری کشتی ها و نفت کش ها و تعامل با سایر کشورها از جمله تلاش های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس است.

وزیر دفاع گفت: با الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح در آینده به ناوگان دریایی ارتش، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی برخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی، ضمن گرامی داشت این روز، با تاکید بر حضور پرقدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین المللی و صیانت از حمل و نقل دریایی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان داده از عناصر اصلی تامین کننده امنیت خلیج فارس و دریای عمان است.

سردار دهقان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که هدف نیروی دریایی، ساماندهی یک نیروی نظامی در تراز ملت و آرمان های نظام اسلامی است، خاطر نشان کرد: وزارت دفاع آمادگی دارد همچون گذشته، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در رسیدن به یک تراز جهانی جهت حضور در آب های سرزمینی و آزاد یاری و پشتیبانی کند.

وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع به منظور پشتیبانی همه جانبه از نیروهای دریایی ارتش و سپاه با ایجاد سازمان صنایع دریایی، سرمایه‌گذاری های بسیار خوبی در این حوزه انجام داده است و بحمدالله امروز در شرایطی است که قادر است به نحو مطلوب، نیازمندی های آنان را تامین کند.

وی افزود: طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، سبک، نیمه سنگین و سنگین، نظیر ناوچه های موشک انداز ذوالفقار، ناوشکن پیشرفته جماران ۲، زیردریایی السابحات، قائم، میدجت و غدیر، هواناو در کلاس های مختلف، قایق های پرنده در کلاس های مختلف، حوضچه های شناور در تناژهای مختلف، بخشی از پشتیبانی های وزارت دفاع در این حوزه به شمار می رود.

وزیر دفاع، طراحی و ساخت نخستین زیردریایی نیمه سنگین کشور با نام فاتح را از دیگر اقدامات وزارت دفاع در این حوزه برشمرد و افزود: با الحاق این زیردریایی پیشرفته در آینده به ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی برخواهد داشت.

سردار دهقان در ادامه با ستودن رشادت های دریادلان نیروی دریایی در انهدام و محبوس کردن توان دریایی دشمن در جنگ تحمیلی تصریح کرد: ایجاد و برقراری امنیت در خلیج فارس و دریای عمان جهت مبادلات تجاری کشتی ها و نفت کش ها و تعامل با سایر کشورها از جمله تلاش های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس است.

سردار دهقان با اشاره به اهمیت فوق العاده دریا و منابع دریایی کشورمان تاکید کرد: فعال کردن ظرفیت های کشور در این حوزه می تواند در شکل گیری حماسه اقتصادی بسیار تعیین کننده باشد و نیروی دریایی قطعاً در این در این حوزه نیز تاثیرگذار است.

وزیر دفاع در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و فداکار این نیرو ۷ آذر، روز نیروی دریایی را به فرمانده معظم کل قوا و دریادلان نیروی پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز