خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه؛

توافق هسته‌ای اخیر مورد تأیید رهبری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۴۵

بر روی این مذاکرات سه ماه مطالعه صورت گرفته و این گونه نبوده که وزیر خارجه رفته باشد و این تفاهم‌نامه را امضا کند / این قرارداد ایده‌آل ما نیست، اما در شرایط فعلی تنها راه بوده است.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای اخیر ایران با گروه ۱ + ۵ مورد تأیید رهبری است، گفت: امیدواریم نتایج این توافق نامه عاید کشور و مردم شود.

به گزارش ایلنا در قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به توافق نامه ایران با گروه ۱ + ۵ و با بیان اینکه غربی‌ها در قالب این توافق‌نامه حق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند، اظهار داشت: البته این قرارداد ایده‌آل ما نیست، اما در شرایط فعلی تنها راه بوده است.

وی با اشاره به برخی اظهار نظر‌ها در این خصوص گفت: ‌ کسانی که در خصوص توافق هسته‌ای اخیر ایران با گروه ۱ + ۵ اظهارنظر می‌کنند باید با توجه به شرایط داخل و خارج سخن بگویند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که از‌‌ همان زمان انتخابات ریاست جمهوری، روی این گفتگو‌ها مطالعه شده، تاکید کرد: بر روی این مذاکرات سه ماه مطالعه صورت گرفته و این گونه نبوده که وزیر خارجه رفته باشد و این تفاهم‌نامه را امضا کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که مذاکرات ژنو و توافق ‌نامه مورد تایید مقام معظم رهبری است، افزود: برخی درگوشه و کنار ناآگاهانه موضع‌گیری می‌کنند و می‌گویند این کار مورد تایید رهبری نبوده، باید بدانند که رهبر معظم انقلاب آن را تایید کرده و کسانی که این گونه اظهار نظر می‌کنند، حتما نظر ایشان را مطالعه نکرده‌اند.

این مرجع تقلید همچنین ابراز امیدواری کرد که نتایج این توافق نامه عاید کشور شود و خداوند متعال به آمریکا و اروپا توفیق دهد تا بر سر عقل بیایند و بدانند که ناآرام کردن منطقه به نفع هیچ کس نیست.

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های عربی از ناامن بودن منطقه احساس آرامش می‌کنند، گفت: صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های منطقه از امضای تفاهم‌نامه ایران با ۱ + ۵ احساس نارضایتی می‌کنند؛ چرا که آن‌ها ناامنی منطقه را می‌خواهند.

وی تاکید کرد: کسانی که این تفکرات را دارند، باید بدانند که ناامنی به نفع هیچ کس نیست؛ زیرا آتش کشمکش و ایجاد ناامنی در منطقه همه را در بر می‌گیرد.

این مرجع تقلید در پایان با بیان این‌که در داخل کشور باید وحدت و انسجام داشته باشیم، گفتند: امیدواریم پیروزی و موفقیت نصیب مسلمین جهان به خصوص ملت ایران اسلامی گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز