خبرگزاری کار ایران

درخواست سخنگوی دولت از ائمه جمعه: / ۳ /

قبل از اعلام گزارشی در تریبون رسمی؛ صحت آن را احراز کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۶

ایجاد پرواز مستقیم ایران - آمریکا و سفرهای استانی دولت هنوز قطعی نشده است / قطعا منابع وارد شده به اقتصاد ایران طی ۶ ماه آینده فرا‌تر از هشت میلیارد دلار است.

سخنگوی دولت گفت: تربیون نماز جمعه تربیون مقدس و معتبری است و ما همیشه از بیانات ائمه جمعه در خطبه‌ها استفاده کرده و راهنمایی می‌گیریم مطالبی از مجاری مختلف به اطلاع ائمه جمعه می‌رسد که انتظار به حق این است که قبل از اعلام از تریبون‌های رسمی این مسئله احراز شود که آنچه گزارش شده دقیق است یا خیر.

به گزارش خبرگزار ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن عدم تایید هشت میلیارد دلار به عنوان مبلغی که از سوی آمریکا به ایران باز گردانده می‌شود، گفت: اجازه بدهید در فرصت مناسب پس از جمع بندی دقیق در صورت اعداد و ارقام مشخص به شکل مستند صحبت کنیم اما بار دیگر تاکید می‌کنم که قطعا منابع وارد شده به اقتصاد ایران طی ۶ ماه آینده فرا‌تر از هشت میلیارد دلار است.

خبرنگاری با اشاره به اظهارت خطیب موقت جمعه تهران در هفته گذشته در خصوص اخراج نیروهای انقلابی از وزراتخانه‌ها پرسید که نوبخت گفت: تربیون نماز جمعه تربیون مقدس و معتبری است و ما همیشه از بیانات ائمه جمعه در خطبه‌ها استفاده کرده و راهنمایی می‌گیریم مطالبی از مجاری مختلف به اطلاع ائمه جمعه می‌رسد که انتظار به حق این است که قبل از اعلام از تریبون‌های رسمی این مسئله احراز شود که آنچه گزارش شده دقیق است یا خیر، چرا که ممکن است به طور مثال در اداره‌ای مشکلی پیش آید و آن را به عنوان رفتار عمومی در گزارش خود تسری دهند.
وی افزود: اگر موارد خاصی در این خصوص باشد در دولت توسط دستگاههای تحت نظارت رسیدگی می‌کنیم اعتقاد ما و همکارانمان در دولت بر این است که انچه رخ می‌دهد باید در چهارچوب قانون و با حداقل تغییرات باشد که این گونه نیز هست و انتظار داریم اگر مواردی وجود دارد منتقل شود، رویکرد دولت و اهداف که مورد نظر است مغایر تلقی است که برخی در تریبون‌ها از آن یاد می‌کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اظهارات جهانگیری مبنی بر ارائه گزارش دولت در مورد تغییر تحولات صورت گرفته نیز گفت: قطعا وقتی این گزارش آماده شود آن را به اطلاع شما می‌رسانم.
سخنگوی دولت در خصوص لغو مصوبه دولت در خصوص ساعات کاری ادارات و مراکز نظامی توسط رئیس مجلس نیز گفت تاکنون در هیات وزیران چنین چیزی منعکس نشده است و من آن را از شما شنیده‌ام در صورتی که مسئله‌ای در این مورد باشد اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در خصوص توجه به بحثفرهنگ در تنظیم لایحه بودجه سال ۹۳ نیز گفت: در خصوص بحثبخشهای فر هنگی دو مسئله وجود دارد یکی فرهنگ در خصوص سیاست‌های فرهنگی یا در خصوص منابع مالی که در اختیار دستگاههای فرهنگی قرار می‌گیرد. ما انتظار داریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فر هنگی گزارش خود را‌‌ همان طور که رئیس جمهور اعلام کرد به شکل تفصیلی ارائه کنند و در مورد سیاست‌های فرهنگی طی صد روزه جامعه گزارش دهند.
نوبخت افزود: منابعی که به شکل کمی در بودجه سال ۹۳ به مباحثفرهنگی ا ختصاص داده شده است پس از اتمام لایحه گزارش می‌کنیم همچنین به دلیل اینکه معاونت برنامه ریزی و نظات راهبردی رئیس جمهور مسئول تهیه لایحه بودحه سال ۹۳ است با کمیسیون فرهنگی جلسه‌ای داشتم تا با توجه به تاکید و نوع نگاه رهبری به مسئله فر هنگ در سال ۹۳ در تصویب اعتبارات توجه بیشتری صورت گیرد.
در ادامه خبرنگاری از اظهارات شریعتمداری در خصوص آغاز سفرهای استانی دو هفته پس از عاشورا و آغاز پرواز مستقیم به امریکا از عید پرسید که نوبخت گفت: هر دو مورد را پس از قطعی شدن به شما گزارش خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز