خبرگزاری کار ایران

رییس قوءقضاییه ضمن قدردانی از تیم هسته‌ای:

امیدواریم این مذاکرات با ایستادگی بر حقوق ملت دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۰

نباید وضع طوری نشان داده شودکه گویا حیات و ممات کشور منوط به این توافق‌نامه‌هاست / همه کسانی که ارزش‌ها و آرمان‌های بسیج را قبول دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند و آنان را مورد تشویق قرار می‌دهند، هم بسیجی هستند.

رئیس قوه قضاییه با قدردانی از «تلاش‌ها و زحمات» تیم مذاکرات هسته‌ای کشور تصریح کرد: امیدواریم ادامه این مذاکرات نیز با «تحفظ» بر خطوط قرمز نظام و ایستادگی بر حقوق هسته‌ای ملت ایران دنبال شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه «چنین مذاکراتی به تلاش زیاد و کسب آمادگی فراوان از سوی مذاکره‌کنندگان نیاز داشت» افزود: جهاتی از توافق ایران و گروه ۱ + ۵ که نشان‌دهنده ایستادگی بر روی حقوق هسته‌ای ملت ایران است، جای تشکر دارد و انتظار از مذاکره‌کنندگان ایرانی که به تعبیر مقام معظم رهبری فرزندان این مرز و بوم و انقلاب هستند نیز همین بود.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه نباید «حیات و ممات کشور» را به این توافق گره زد، اظهار کرد: البته مشخص است تحریم‌ها، فی الجمله آثاری نسبت به وضع اقتصادی کشور داشت و امید است که توافق‌ها وضع را بهتر کند، اما کشور و ملت ما ارزش‌های حیاتی خود را به این فراز و نشیب‌ها نمی‌فروشد و نباید تصور کرد که اگر تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کرد مسیر کشور در پیگیری ارزشهای والا و اهداف مقدس جمهوری اسلامی، عوض می‌شد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «ملت ما با پایداری در طول سی و چند سال گذشته نشان داد که تحریم‌ها نمی‌توانند اهداف کشور را تغییر دهند» افزود: بنابراین نباید وضع طوری نشان داده شودکه گویا حیات و ممات کشور منوط به این توافق‌نامه‌هاست.

رئیس دستگاه قضا همچنین «عقلانیت» و «تدبیر» در اداره امور را خواست همه مردم دانست و افزود: مردم ما خوشحال می‌شوند که دولتمردانشان بتوانند با تدبیر امور را اداره کنند و به پیش ببرند، اما همزمان توقع دارند که پیشبرد امور با پایداری بر حقوق ملت و رعایت خطوط قرمز باشد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگر از سخنانش با گرامیداشت هفته بسیج، این مناسبت را یادآور «رشادت‌ها، پایداری‌ها و ایثارگری‌های بی‌نظیری» دانست که در دوران دفاع مقدس و پس از آن موجب حفظ کیان کشور و نظام شد.

وی خاطر نشان کرد: بسیج نهالی است که حضرت امام(ره) با تیزبینی غرس کردند واکنون به «شجره طیبه» پرثمری برای کشور تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: امام راحل تیزبینی خاصی در زمینه به حرکت درآوردن توده‌های مردم، برانگیختن فطرت‌های انسانی و آنچه در روایات ما از آن به عنوان «دفائن عقول» یاد شده است، داشتند.

وی با یادآوری سخنان اخیر مقام معظم رهبری در اجتماع بسیجیان خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که بسیج فقط شامل کسانی که رسماً به این نهاد پیوسته‌اند نمی‌شود بلکه همه کسانی که ارزش‌ها و آرمان‌های بسیج را قبول دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند و آنان را مورد تشویق قرار می‌دهند، هم بسیجی هستند.

رئیس دستگاه قضا اظهار امیدواری کرد که بسیج همچنان بتواند در حفظ ارزش‌های این کشور «مقاوم و پایدار» بماند و در مقابل تهاجم‌های فرهنگی نیز «ایستادگی» کند.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با محکوم کردن حمله انتحاری به سفارت ایران در لبنان و تسلیت شهادت رایزن فرهنگی و برخی دیگر از کارکنان کشورمان در این حادثه تروریستی، این اقدام جنایتکارانه را نتیجه همکاری صهیونیست‌ها و گروه‌های تکفیری دانست و افزود: آشکار است که صهیونیست‌ها از افق روشن انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هراسانند و گروه‌های تکفیری و سلفی به دلیل برخورداری از تفکری ارتجاعی و غیرقابل پذیرش در دنیای اسلام، از عقلانیت شیعی در هراسند.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با یادآوری جنایات گروه‌های تکفیری در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی تصریح کرد: تردیدی نیست که پشت پرده این ترور‌ها، توطئه ایجاد تفرقه مذهبی در میان مسلمانان قرار دارد.

بر در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحثو بررسی در خصوص آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی ادامه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز