خبرگزاری کار ایران

دستور دادستانی کل مصر برای بازداشت فعالان برجسته

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۹۸

دادستانی کل مصر دستور داد که «احمد ماهر» بنیان‌گذار «جنبش ۶آوریل» و «علاء عبدالفتاح» یکی از فعالان برجسته مصری به علت شرکت در تظاهرات در برابر مجلس شورای مصر در قاهره در اعتراض به قانون تظاهرات بازداشت شوند.

دادستانی کل مصر دستور داد فعالان برجسته در این کشور به علت تحریک به تظاهرات بازداشت شوند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع در دادستانی کل مصر گفت که دادستانی کل دستور داد فعالان برجسته در این کشور به علت تحریک برای برگزاری تظاهرات بازداشت شوند.

در پی صدور قانون تظاهرات در مصر توسط «عدلی منصور» رئیس‌جمهوری موقت، برگزاری هر گونه تظاهراتی محدود و منوط به کسب مجوز از وزارت کشور شده است اما فعالان، گروه‌ها و احزاب مختلف مصری به این قانون معترض هستند.
این منبع افزود که دادستانی کل مصر دستور داد که «احمد ماهر» بنیان‌گذار «جنبش ۶آوریل» و «علاء عبدالفتاح» یکی از فعالان برجسته مصری به علت شرکت در تظاهرات در برابر مجلس شورای مصر در قاهره در اعتراض به قانون تظاهرات بازداشت شوند. جنبش ۶آوریل از جمله گروه‌هایی است که در سرنگونی «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری مخلوع مصر نقش اساسی داشت.
این در حالی است که کمیته «پنجاه» برای تدوین قانون اساسی جدید مصر اعلام کرد که در اعتراض به سرکوب و بازداشت تظاهرکنندگان در برابر مجلس شورای مصر در قاهره فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.
تعدادی از اعضای کمیته پنجاه نیز در اعتراض به اقدام پلیس ضد شورش علیه این تظاهرات مسالمت‌آمیز عضویت خود در این کمیته را به حالت تعلیق درآوردند.
پلیس ضد شورش مصر با استفاده از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان به قانون تظاهرات را سرکوب کرد و ده‌ها تن از آنها را بازداشت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز