خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به سرکوب تظاهرکنندگان اتفاق افتاد؛

تعلیق فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی جدید مصر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۸۷

کمیته «پنجاه» برای تدوین قانون اساسی جدید مصر اعلام کرد که در اعتراض به سرکوب و بازداشت تظاهرکنندگان در برابر مجلس شورای مصر در قاهره فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

کمیته تدوین قانون اساسی جدید مصر در اعتراض به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز در برابر مجلس شورای این کشور فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کمیته «پنجاه» برای تدوین قانون اساسی جدید مصر اعلام کرد که در اعتراض به سرکوب و بازداشت تظاهرکنندگان در برابر مجلس شورای مصر در قاهره فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.
تعدادی از اعضای کمیته پنجاه نیز در اعتراض به اقدام پلیس ضد شورش علیه این تظاهرات مسالمت‌آمیز عضویت خود در این کمیته را به حالت تعلیق درآوردند.
پلیس ضد شورش مصر با استفاده از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان به قانون تظاهرات را سرکوب کرد و ده‌ها تن از آنها را بازداشت کرد. این قانون که اوایل هفته جاری به امضای رئیس‌جمهوری موقت این کشور رسید، تظاهرکنندگان را ملزم می‌کرد که سه روز پیش از برگزاری هر گونه تظاهراتی از وزارت کشور مجوز بگیرند.
این در حالی است که «محمد سلماوی» سخنگوی کمیته پنجاه روز گذشته - سه‌شنبه - اعلام کرده بود که همه‌پرسی برای قانون اساسی جدید مصر ماه دسامبر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز