خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش مرخصی زایمان به دلیل بار مالی اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۱۸

بحثطرح جمعیت و تعالی جامعه در مجلس مطرح شده اما هنوز به قانون تبدیل نشده و در مراحل نهایی است / قانون افزایش مرخصی زایمان از ابتدا ناقص الخلقه متولد شده و به دلیل بار مالی زیاد اجرا نمی‌شود.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه قانون افزایش مرخصی زایمان از ابتدا ناقص الخلقه متولد شده است، گقت: این قانون در برخی از دستگاه‌ها به دلیل بار مالی زیاد اجرا نمی‌شود.

" شهیندخت ملاوردی " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره روند اجرای افزایش مرخصی زایمان زنان، اظهار کرد: این قانون کم و بیش در حال اجرا است اما از آنجا که مشکل اساسی آن عدم تامین منابع مالی بود و حتی شورای نگهبان به آن بر سر این مساله ایراد گرفت در اجرای آن با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این قانون از ابتدا ناقص الخلقه متولد شده است، ادامه داد: با ایراد شورای نگهبان قرار شد دستگاه‌ها بودجه مورد نظر قانون را تامین کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در گزارشی به معاون اول رئیس جمهور درباره روند اجرایی شدن این قانون در دستگاه‌ها مطالب لازم را ارائه کرده‌ام، گفت: برای نمونه آموزش و پرورش به دلیل کثرت مشمولان و در تامین اجتماعی نیز به همین دلیل قانون اجرا نمی‌شود اما از آنجا که انتظاری در جامعه به ویژه برای زنان شاغل ایجاد شده است؛ باید این مساله بررسی شود.

ملاوردی با اشاره به اینکه نگرش من نسبت به این قانون همان گونه که اعلام کرده‌ام، اعتلای امتیاز همه جانبه به زنان است، تصریح کرد: این قانون در حال حاضر در حال اجرا است و از آنجا که به صورت قانون درآمده است مادام که نسبت به آن اصلاحیه یا لغو اجرا نشود قابل اجرا است اگرچه در خیلی از دستگاه‌ها به دلیل بار مالی زیاد اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسئولان تامین اجتماعی درباره اجرایی شدن این قانون اعلام کرده است که به ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، گفت: اگر لازم باشد باید اقداماتی در اجرای بهتر این قانون لحاظ شود و اگر لازم باشد برای اجرایی شدن آن دولت تذکرات لازم را به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره افزایش جمعیت باتوجه به نظر حاکمیت، گفت: بحثطرح جمعیت و تعالی جامعه در مجلس مطرح شده اما هنوز به قانون تبدیل نشده و در مراحل نهایی است.

وی ادامه داد: معاونت نیز پیشنهادات و راهکارهای خود برای تحقق سیاست کلی به شکلی که مطالبات حاکمیت و نگرانی آن برطرف شود و مطالبات زنان نیز مغفول نماند، ارائه خواهیم کرد معتقدیم باید بسته حمایت زنان باید به درستی تدوین شود و البته از تجربه دنیا نیز استفاده کنیم تا طرح مناسبی تهیه و تدوین شود که حاکمیت به مطالبات خود برسد هم زنان شاغل آسیب نبینند.

ملاوردی در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهاد ویژه‌ای از سوی معاونت زنان و خانواده ارائه کرده‌اید، گفت: هنوز این کار انجام نشده است اما درصدد آن هستیم.

وی درباره انتقاد برخی رسانه‌ها از عملکرد معاونت زنان ریاست جمهوری و عدم پاسخگوی آن به رسانه‌ها نیز بیان داشت: این مسائل شیطنتی بود که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد و حاشیه ایجاد شده آن به ما لطمه می‌زند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال کار زیربنایی در معاونت هستیم و از آنجا که چارت در حال تغییر از سازمان به معاونت است لذا با دقت نظر بیشتری نسبت به شرح وظایف و انتصابات در دستور کار قرار گیرد تا مجبور نشویم در دو ماه آینده بار دیگر انتصابات را تغییر دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز