خبرگزاری کار ایران

به بهانه هفته رستوران گردی؛

کودکان کار میهمان رستوان‌های شیک تهران می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۲

بر اساس آمارهای موجود ۱۰۰ درصد کودکان کار و خیابانی دچار سوء تغذیه و بیماری‌های جسمی و روحی هستند / در کشور ما کارکردن کودکان کار از نظر قانونی و انسانی پسندیده نیست.

ایلنا: کودکان کار شهر تهران پنجم آبان‌ماه؛ دومین روز از هفته رستوران گردی میهمان رستوان‌های شیک شهر تهران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " رضا جهانگیری‌فرد " در نشست خبری که به منطور هفته رستوان‌گردی در سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه از ۴ آبان‌ماه لغایت ۱۰ آبان‌ماه هفته رستوران گردی نامگذاری شده است، اظهار کرد: ‌ این سازمان با تقویت و احیای مسئولیت اجتماعی در بخش اقتصادی و خصوصی اقداماتی ار در دستور کار دارد چراکه معتقدیم پرداختن به مسایل اجتماعی تنها بر عهده دولت نیست و باید مسئولیت اجتماعی در بخش اقتصادی جدی‌تر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه صنف رستوران‌داران در این مسیر پیش‌گام شده است، افزود: ‌ در این هفته در یک حرکت نمادین کودکان کار و خیابانی شهر تهران که توسط سازمان‌های مردم‌نهاد شناسایی شده‌اند، در ۵ آبان ماه دومین روز این هفته می‌توانند از رستوان‌های شیک شهر تهران استفاده کنند. رستوان‌ها شناسایی شده است و البته ما به دنبال آن هستیم تا با تهیه کارت‌هایی از این کودکان بخواهیم خودشان به این رستوران‌ها بروند.

جهانگیری‌فرد با بیان اینکه در کشور ما کار کردن کودکان کار از نظر قانونی و انسانی پسندیده نیست، تاکید کرد: البته برای کودکان بالای ۱۵ سال با شرایط خاص امکان کار کردن وجود دارد اگرچه حمایت از کودکان کار تنها برعهده سازمان یا نهادی نیست و همه در برابر این کودکان مسئول هستند حتی وزرات صنایع.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود ۱۰۰ درصد کودکان کار و خیابانی دچار سوء تغذیه و بیماری‌های جسمی و روحی هستند، گفت: ‌ به دنبال آن هستیم تا این کودکان توسط سازمان‌های مردم نهاد حمایت شوند همچنین محیط‌های کار خارج از خیابان‌ برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست میر ابراهیمی زئیس اتحادیه دارندگان صنف رستوران، گفت: روز مهربانی، کودک، سلامت، غذای ملل، قدردانی از خانواده‌های رستوران‌ داران، اسراف نکردن غذا و رستوان شایسته عناوین هفته رستوران گردی است.

وی گفت: در این هفته بیش از ۷۰ درصد رستوارن‌های شهر تهران تخفیف ۲۰ درصدی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز