خبرگزاری کار ایران

یک مددکار اجتماعی و محقق:

در جوامعی مانند ایران به زنان معتاد بیش از مردان انگ می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۹۴

زنان معتاد بیشتر در معرض خطر خشونت قرار دارند، تن فروشی و انحرافات در میان زنان د ارای سوء مصرف مواد، بیشتر است و بیماریهای جسمی و روانی نیز در میان این زنان و فرزندان آنان بیشتر است.

ایلنا: مددکار اجتماعی و محقق در حوزه اعتیاد گفت: زنان دارای سوء مصرف مواد، با مشکلات بیشتر و پیچیده‌تری نسبت به مردان معتاد روبه رو هستند که مددکاران می‌توانند به عنوان یکی از اعضای تیم درمان، در کاهش آسیب‌های این افراد نقش اساسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " نازنین عین الیقین " با ارایه مقاله خود تحت عنوان " مددکاری اجتماعی در حوزه سلامت زنان و کاهش آسیب معتادان " در همایش دانش اعتیاد، بر ضرورت تحصیل علم و دانش اعتیاد توسط مددکاران و فعالیت بیشتر آنان در این زمینه تاکید کرد.

او افزود: مددکاران ضمن کمک به درمان بیماریهای روانی و جسمی معتادان، می‌توانند در آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی و کاهش خشونت و حتی نحوه مراقبت از کودکان زنان معتاد، پیگیری وضعیت مسکن آنان، بازپیوند آنان با خانواده و بازسازی شبکه اجتماعی برای این افراد کمک کنند.

عین الیقین همچنین فراهم آوردن خدمات خاص برای دوران بارداری زنان دارای سوء مصرف مواد، فراهم آوردن خدمات خاص برای مراقبت از کودکان آنان، پیگیری مسایل قانونی و اسناد هویتی و هویت یابی زنان معتاد را از دیگر وظایف مددکاران اجتماعی عنوان کرد.

او افزود: انگ اعتیاد در جوامعی مانند ما، برای زنان بیشتر است درصورتی که اگر اعتیاد، بیماری تلقی می‌شود، نباید بین زن معتاد و مرد معتاد فرقی باشد ضمن آنکه زنان معتاد بیشتر درمعرض خطر خشونت قرار دارند، تن فروشی و انحرافات در میان زنان دارای سوء مصرف مواد، بیشتر است و بیماری‌های جسمی و روانی نیز در میان این زنان و فرزندان آنان بیشتر است.

این مددکار بر نقش مددکاران اجتماعی در کاهش آسیب‌های حوزه اعتیاد تاکید کرد و تامین شرایط امن و عاری از آزار، نظارت بر مراقبت از کودک و نحوه نگهداری از کودک در طول دوره درمان والدین و ایجاد شرایطی آرامش بخش برای تثبیت و به نتیجه رساندن فرآیند بهبودی در افراد معتاد را از وظایف مددکاران ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز