خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از نشست خبری ایوبی /۱

مجمع عمومی توسط هیات مدیره فعلی و اصناف عضو خانه‌سینما برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۱

خانه سینما منحل نشده است بلکه فقط تعطیل شده بود/ ما فقط یک خانه سینما داریم/ مسئله خانه سینما مسئله ارزش‌ها و انقلاب نیست بلکه فقط یک مسئله و مشکل صنفی است.

ایلنا: حجت الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) امروز (۲۱ شهریور) رسماً اعلام کرد؛ مجمع عمومی خانه سینما با هدف بررسی اساسنامه توسط هیئت مدیره خانه سینما و با نظارت ۳ نفر از نمایندگان وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوبی بعداز بازگشایی خانه سینما در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به وضعیت خانه سینما گفت: وضعیت خانه سینما یک مشکل کوچک و آزاردهنده بود که باید با یک روش عاقلانه حل شود.

وی ادامه داد: از روز اول علی جنتی وزیر ارشاد بیشترین توجه را به سینما داشت و من نیز از زمانی که آمدم تلاش کردم تا مشکلات صنعت سینما را حل کنیم و وضعیت سینمای ایران به خاطر مشکلی به نام خانه سینما متوقف نشود.

ایوبی با اشاره به لزوم همکاری بین دولت و صنوف گفت: نماد مشارکت مردم در امور تشکیل انجمن‌ها و اصناف هستند زیرا اصناف شکل سازمان یافته جامعه هستند. دولت قصد دارد تصدی‌گری را کاهش دهد و این تصدی‌گری را به مردم واگذار کند.

ایوبی ادامه داد: کاهش تصدی‌گری دولت باید در بحش فرهنگ بیشتر باشد زیرا تولیدات فرهنگی خارج از بخش فرهنگ به وجود می‌آید و لذا دولت باید فقط حامی و بازکننده امور باشد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: چالش اصلی در سال‌های گذشه نبود اعتماد متقابل بین مدیران سینمایی و اهالی سینما بود. البته اعتماد آجر به آجر شکل می‌گیرد و مدیریت سینمایی کشور نیز باید با درست کردن فضای شفاف به این اعتماد کمک کند.

وی ادامه داد: سینما در کشور ما سه پایه اساسی دارد: پایه اول مدیریت و نظام حکومتی است، پایه دوم سینماگران هستند و پایه سوم مردم هستند اما در ‌نهایت این مردم هستند که می‌خواهند سینمای ایران به دغدغه‌ها و ارزش‌های آن‌ها توجه کند از طرف دیگر آنچه برای سینماگران اهمیت دارد امنیت شغلی و شفافیت است. دولت باید با توجه به مسائل اصلی سینما پای سینما و مجوزهایی که می‌خواهد بدهد بایستند و باید در هنگام صدور پروانه‌هایی مثل پروانه ساخت دقت کند و بعد از آن حمایت کند.

وی ادامه داد: ورود دولت به عرصه سینما باید به گونه‌ای باشد که حامی بخش خصوصی باشد و از آن حمایت کند نه آنکه سینما را به هم بریزد. دولت باید در عرصه سینما دخالت کند اما نباید فراموش کنیم که تولید فرهنگی و فاخر با سفارش درست نمی‌شود و تاریخ این را به ما نشان داده است.

ایوبی تاکید کرد: میلیون‌ها شعر در طول سال‌ها سروده شده است امال فقط یک نفر حافظ و مولوی می‌شود.

ایوی تاکید کرد: باید در بخش سینما بیشتر به سالن سازی توجه کنیم زیرا این سالن‌های سینماست که فیلم در آن نمایش داده می‌شود و ما باید افرادی را تربیت کنیم که سینمارو باشند.

رئیس سازمان سینمایی با انتقاد از سیاسی شدن مسئله خانه سینما گفت: هنر یک حکومت این است که مسائل فرهنگی را فرهنگی نگاه دارد نه اینکه یک مسئله سیاسی شود زیرا من معتقدم وقتی یک مسئله فرهنگی سیاسی می‌شود یعنی ما دچار بی‌تدبیری شده‌ایم.

وی ادامه داد: مسئله خانه سینما مسئله ارزش‌ها و انقلاب نیست بلکه فقط یک مسئله و مشکل صنفی است و مسئله صنفی را باید به صورت صنفی حل کنیم نه اینکه جامعه را نگران کنیم زیرا رسانه‌ای شدن بیش از اندازه مسائل کوچک سینما درست نیست.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند خانه سینما منحل شده؛ گفت: خانه سینما منحل نشده است بلکه فقط تعطیل شده بود. زیرا وقتی یک نهاد صنفی در ثبت شرکت‌ها ثبت می‌شود فقط آن را می‌توان طی امور قانونی و از طریق دادگاه منحل کرد. خانه سینما فقط تعطیل شده بود که به حکم دیروز علی جنتی رسماً بازگشایی شد.

ایوبی با اشاره به آینده خانه سینما گفت: من اسناد و مدارک را برسی کردم تفاهمات خوبی صورت گرفته. در آن تفاهم آمده بود که همه اصناف باید با دادن اسناد خود قانونی شده و ثبت قانونی شوند.

وی ادامه داد: به زودی مجمع عمومی تشکیل و اساسنامه بررسی و رونده قانونی شدن اساسنامه طی می‌شود.

ایوبی در ادامه نشیت خبری خود در پاسخ به سوال ایلنا پیرامون اینکه چه کسی مجمع عمومی را برگزار می‌کند و چه کسانی در مجمع عمومی شرکت می‌کنند، گفت: اصنافی که عضو خانه سینما هستند می‌توانند در مجمع عمومی شرکت کنند و ما از روز شنبه جلساتی را با هیئت مدیره برگزار می‌کنیم تا نحوه برگزاری مجمع عمومی تعیین شود البته مجمع عمومی را هیئت مدیره فعلی و با حضور ۳ نفر از ناظران ارشاد برگزار می‌کند و ناظران ارشاد در کنار هیئت مدیره قرار دارند.

وی ادامه داد: ما هرگز به دنبال دولتی شده اصناف نیستیم بلکه بین دولتی شدن اصناف و طی کردن روند قانونی تفاوت‌هایی وجود دارد.

ایوبی در پاسخ به سوالی پیرامون هزینه‌ها و بودجه‌های خانه سینما گفت: اگر دولت تصمیم گرفته خانه سنیما باز شود قطعا به فکر هزینه‌های آن است اما باید بگویم که ما فقط یک خانه سینما داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز