خبرگزاری کار ایران

دلیلی برای کم کاری نمی‌بینم؛

رهنما: سطح بازی‌های‌کشورهای‌اسلامی کمتر از جهانی نیست/مجبوریم به ترکیه برویم

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۷۲

انتخابی به جز از حضور در رقابت‌های کاراته وان ترکیه نداشتیم و البته تورنمنت دیگری در این زمان نبود تا بتوانیم در آن شرکت کنیم.

مسابقات کشورهای اسلامی در بخش کاراته از اول مهرماه برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان 30 شهریور عازم اندونزی خواهد شد.

مسعود رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص برگزاری دور جدید اردوی تیم ملی گفت: از 7 لغایت 13 شهریورماه چهاردهمین مرحله اردوهای آماده‌سازی تیم ملی کاراته برای حضور هر چه بهتر در مسابقات کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. روز 14 شهریورماه تیم ملی کاراته برای حضور در بازی‌های لیگ جهانی کاراته وان که در تقویم فدراسیون جهانی هم ثبت شده شرکت خواهیم کرد که پای ثابت میزبانی این مسابقات کشور ترکیه است. مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار است و تیم ملی کشورمان انتخابی غیر از این رقابت‌ها برای آماده‌سازی نداشت. این رقابت‌ها بازی‌های تدارکاتی خوبی برای شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی خواهد بود که از اول تا 6 مهرماه در اندونزی برگزار می‌شود.

وی افزود: سطح مسابقات کاراته وان همیشه بالا بوده و تیم ملی ایران هم تاکنون 3 بار در این مسابقات که به صورت انفرادی برگزار خواهد شد، شرکت کرده و کاراته‌کاهای ما همیشه روی سکو بوده‌اند. تیم ملی امید کشورمان هم در این مسابقات حاضر خواهد بود. کاروان تیم ایران متشکل از 6 کاراته‌کا در بخش امید و 10 کاراته‌کا در بخش بزرگسالان خواهد بود. البته در همین زمان 3 نفر از بازیکنان کشورمان برای حضور در رقابت‌های دوستانه عازم تایلند خواهند شد.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: انتخابی به جز از حضور در رقابت‌های کاراته وان ترکیه نداشتیم و البته تورنمنت دیگری در این زمان نبود تا بتوانیم در آن شرکت کنیم. این مسابقات که به مدت 6 روز برگزار می‌شود بهترین برنامه برای تیم‌های ملی بود. البته تیم ملی زمانی که روز 20 شهریور به ایران بازگشت فقط 10 روز فرصت ریکاوری دارد تا روز 30 شهریور که به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شود.

رهنما اضافه کرد: مشکلاتی که ما با آن برای حضور در رقابت‌های کشورهای اسلامی مواجه هستیم بسیار زیاد است. مهمترین آن به هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن ورزشکاران خواهد بود. تغییرات مکرر در زمان برگزاری رقابت‌ها، تغییرات پی در پی در زمان برگزاری اردوها، انتخاب حداقل بازی‌های تدارکاتی، ناکافی بودن مسابقات تدارکاتی، مشکلات اقتصادی، رشد چشمگیر کاراته در کشورهای اسلامی مانند ترکیه و آذربایجان و پدیده نوظهور کاراته جهان کشور مصر که از سال 2006 به عنوان یکی از تیم‌های ثابت موفق کاراته جهان بوده و افتخارات زیادی کسب کرده و مشکلات دیگر نشان از آن دارد که ما در مسابقات کشورهای اسلامی علی‌رغم برخی از اظهارنظرات غیر کارشناسی منتقدین، کار راحت و ساده‌ای نداریم.

وی در مورد سطح کیفی مسابقات کشورهای اسلامی گفت: در مسابقات قهرمانی جهان که در کشور فرانسه و قهرمانی اروپا بالای 70 درصد مدال‌ها متعلق به کشورهای اسلامی بوده است. بازی‌های کشورهای اسلامی سطح اندکی پایین‌تر از قهرمانی جهان است. با تمام این مسائل دلیل بر این نیست که کاراته‌کاهای ایرانی نتوانند انتظارات مسئولان کمیته ملی المپیک و پیش‌بینی فدراسیون کاراته مبنی برکسب مدال را محقق نکنند. با تمام وجود در این مسابقات شرکت می‌کنیم و موفق خواهیم شد. برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی بین 7 تا 10 نفر اعزام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز