خبرگزاری کار ایران

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت:

تمام کاروان‌های عتبات عالیات به کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۲

اعزام‌های مرحله اول عتبات عالیات طبق برنامه مشخص شده از ۲۹ مرداد شروع شده است و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت. اولویت اعزام در این مرحله برای کسانی است که در تیرماه سال جاری برای اعزام ثبت‌نام کرده‌اند.

ایلنا: مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: زائرا‌نی که تمایل دارند به کاظمین و سامرا بروند هیچ مشکلی وجود ندارد و همه کاروان‌ها به این دو شهر عراق مشرف می‌شوند.

به گزارش ایلنا، "مسعود اخوان" گفت: اعزام‌های مرحله اول عتبات عالیات طبق برنامه مشخص شده از ۲۹ مرداد شروع شده است و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت. اولویت اعزام در این مرحله برای کسانی است که در تیرماه سال جاری برای اعزام ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در اعزام زائران عتبات عالیات اظهار داشت: تمام کسانی که در تاریخ مورد نظر ثبت‌نام کرده‌اند اعزام خواهند شد و علاوه بر این سازمان بر اساس ظرفیت‌های خالی موجود در اعزام این مرحله امکان اعزام زائران بدون پیش ثبت‌نام را دارد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بر این اساس کسانی که تمایل دارند در مرحله اول یعنی از ۲۹ مرداد ماه تا ۱۵ مهر ماه اعزام شوند می‌توانند بدون پیش ثبت‌نام با مراجعه دفا‌تر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان اقدام به نام نویسی و اعزام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این مرحله هیچ تغییری در قیمت‌ پکیج‌های زیارتی نداشتیم و نواسانات ارز در بازار آزاد تأثیر در کاهش یا افزایش قیمت‌ها ندارد چرا که هزینه‌های اخذ شده از زائران بر اساس دلار مبادلاتی صورت می‌گیرد و سازمان و شرکت شمسا ارز خود را از بانک‌ها تهیه می‌کنند.

اخوان ادامه داد: با توجه به توافقات جدیدی که با مسئولین دولت عراق داشته‌ایم انتظار می‌رود که دیگر شاهد حوادث ناگواری برای زائران ایرانی نباشیم بنابراین در اعزام زائرا‌نی که تمایل دارند به کاظمین و سامرا بروند هیچ مشکلی وجود ندارد و همه کاروان به این دو شهر عراق نیز مشرف می‌شوند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه ریز‌های انجام شده تمامی پروازهای ایران به عراق از ۱۹ استان به دو شهر نجف و بغداد در حال انجام است و ما هیچ مشکلی در خصوص اعزام زائران به صورت هوایی به عراق نداریم. همچنین وضعیت اسکان زائران در عراق بعد از نظارت و بررسی ۱۵ روزه در مرداد ماه خوب ارزیابی شده است و بسیاری از هتل‌ها با استاندارد‌های بین المللی پذیرای زائران ایرانی عتبات عالیات می‌باشند.

اخوان در مورد ثبت‌نام مرحله دوم اعزام دوره جدید گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیش ثبت‌نام مرحله دوم از اواسط شهریورماه آغاز خواهد شد که تاریخ دقیق آن تا چند روز آینده مشخص خواهد شد. در این پیش ثبت‌نام همه متقاضیانی که تمایل دارند از تاریخ ۱۶ مهر به بعد اعزام شوند می‌توانند نام نویسی کنند که بر اساس اولویت‌ها تعیین شده اعزام آن‌ها در مرحله دوم مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز