خبرگزاری کار ایران

ضرورت شناسایی پتانسیل استان‌ها در حوزه هنرهای تجسمی

کد خبر : ۹۹۶۵۶

برگزیده شدن در این جشنواره و درج نام این جوانان در کتاب سال منجر به رجوع دستگاه‌های مختلف کشور به برگزیدگان این جشنواره خواهد شد.

ایلنا: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برگزیدگان جشنواره در رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نگارگری، حجم، کاریکاتور، عکاسی، تصویرسازی و پوس‌تر معرفی می‌شوند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی افزود: از ویژگی‌های جشنواره تجسمی گرگان این است که هنرمندان در مدت زمان برگزاری جشنواره آثار را خلق می‌کنند و در مرحله انتخاب آثار هنری، ‌ آثاری که در طول برگزاری و در فضای جشنواره خلق شده‌اند داوری می‌شوند.
وی ادامه داد: در این جشنواره از هر استان در هر رشته هنری یک نفر از جوانان مستعد استان انتخاب شده و در طول سه روز زیر نظر اساتید به خلق آثار هنری می‌پردازند و آثار تولید شده، داوری و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.
به گفته وی، این رویداد باعث می‌شود که پتانسیل کشور در حوزه هنرهای تجسمی شناسایی شود و سیاستگذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی این حوزه می‌توانند از داشته‌های انسانی هر استان مطلع شده و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم در سال ۱۴۰۴ در حوزه هنرهای تجسمی به نقطه مطلوب سند چشم انداز برسیم باید بدانیم که در آن زمان چه کسانی نقش آفرین این حوزه هستند و این نقش آفرینان در این جشنواره به نوعی از بین جوانان ۱۶ تا ۲۲ سال شناسایی می‌شده و در زیر نظر اساتید آثار هنری را خلق می‌کنند.
شاه آبادی ادامه داد: در این جشنواره در هر استان وزن و استعداد‌های حوزه تجسمی به تفکیک مشخص خواهد شد و مدیران کل ارشاد می‌توانند با استفاده از آمار به دست آمده نقاط ضعف و قوت هر یک از ۹ رشته این حوزه را بهتر بشناسند و برای آن‌ها برنامه ریزی لازم را بکنند.
وی در ارتباط با حمایت از هنرمندان برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: مسلما برگزیدگان مورد حمایت قرار خواهند گرفت و همین که یک برگزیده از میان تمام هنرمندان کشور شناسایی شده و به عموم مردم و جامعه هنری و مسئولین کشور معرفی می‌شود دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: برگزیده شدن در این جشنواره و درج نام این جوانان در کتاب سال منجر به رجوع دستگاه‌های مختلف کشور به برگزیدگان این جشنواره خواهد شد و نهادهای مختلف سفارش آثار به او می‌دهند و همچنین خود هنرمند به خودباوری لازم در این زمینه خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز