خبرگزاری کار ایران

با حضور امین زندگانی، محمودرضا رحیمی و مائده طهماسبی؛

نمایش‌نامه «نیلوفر مرداب» در تالار حافظ خوانش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۵۵

کرمی: برای بیشتر شدن جذابیت بصری کار تلاش کردیم از کلیشه‌های رایج جلسات نمایش‌نامه خوانی فاصله بگیریم و به اجرا نزدیک‌تر باشیم.

ایلنا: نمایش‌نامه «نیلوفر مرداب» با حضور هنرمندانی همچون امین زندگانی، محمود رضا رحیمی و مائده طهماسبی روز شنبه ساعت ۱۸ در تالار حافظ خوانش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز کرمی(کارگردان اثر) ضمن اعلام این خبر درباره تصمیم خود بیان کرد: نمایش‌نامه «نیلوفر مرداب» متن برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دوسال قبل بود که پس از مطالعه آن متوجه جذابیت‌های متفاوت آن به ویژه در زمینه شخصیت‌پردازی و قصه‌گویی شدم. سپس این تجربه را با گروه در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم اثر را در قالب دومین جشنواره تئاترشهر روخوانی کنیم اما برای بیشتر شدن جذابیت بصری کار تلاش کردیم از کلیشه‌های رایج جلسات نمایش‌نامه خوانی فاصله بگیریم و به اجرا نزدیک‌تر باشیم، به همین علت از حضور هنرمندان با تجرب و چهره‌های شناخته شده عرصه تئاتر و سینما بهره گرفتیم.

وی ادامه داد: خوانش نمایش‌نامه «نیلوفر مرداب» در جشنواره تئاترشهر موفق به دریافت ۵ جایزه بازیگری و کارگردانی شد که باتوجه به استقبال تماشاگران و اینکه عده‌ای امکان دیدن کار را پیدا نکرده بودند تصمیم گرفتیم متن را بار دیگر اما این مرتبه در تالار حافظ برای علاقه‌مندان اجرا کنیم. اجرای موسیقی این برنامه نیز برعهده گروه آکولاد گذاشته شده که روز چهارشنبه کنسرتی برگزار می‌کند.

وی همچنین به داستانی که در این اثر روایت می‌شود اشاره کرد و گفت: نمایش‌نامه قصه عشق پاک را روایت می‌کند. مادری مبتلا به بیماری آلزایمر روزی از خانه بیرون می‌رود و ناپدید می‌شود. فرزند برای پیدا کردن او سعی می‌کند از هر طریق اطلاعاتی کسب کند که در همین مسیر متوجه مسائلی درباره گذشته می‌شود و...

کرمی تصریح کرد: این اثر به روابط میان‌فردی انسان‌ها مثل علاقه اعضای خانواده به یکدیگر می‌پردازد که این عشق به دلیل جبر زندگی و مسائل اجتماعی گسسته شده است اما به هرحال در نهاد هر یک از ما وجود دارد.

این کارگردان همچنین از برنامه‌های جدی گروه برای برگزاری جلسه‌های نمایش‌نامه خوانی خبر داد و اظهار داشت: گروه تصمیم دارد جلسه‌های بیشتری از این دست را برگزار کند و با درنظر گرفتن استقبال مخاطبان سرانجام به اجرای صحنه‌ای گزینه منتخب برسیم. در همین راستا روز یکشنبه (۱۰ شهریور) نمایش‌نامه «مثل خاری در انگشت» که توسط نویسنده‌ای از کشور فرانسه نوشته شده را طی دو سئانس (ساعت۱۹ و۳۰:۲۰) به نفع بنیاد خیریه برکت در پلای باران خوانش‌ خواهیم کرد.

نمایش‌نامه «نیلوفر مرداب» نوشته ترانه برومند و کارگردانی پیروز کرمی با حضور امین زندگانی، محمودرضا رحیمی، محمد علی بخشنده، مائده طهماسبی، آزاده شمس، جلیل فرجاد، عباس ستارزاده، مهدی عابدی روز شنبه (۹ شهریور) ساعت ۱۸ با بهای بلیت ۳ هزار تومان در تالار حافظ برای علاقه‌مندان خوانش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز