خبرگزاری کار ایران

یادداشت نیک آبادی به بهانه ایفای نقش رویا افشار؛

بازی خاطره انگیز و باور پذیر

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۳

نمایش «پوتین‌های عموبابا» با حضور رویا افشار خاطره نقش یک مادر با تمام وجوه شخصیت یک زن و شخصیت ایرانی است.

ایلنا: یادداشت میلاد نیک آبادی(کارگردان تئاتر) درباره ایفای نقش هنرمندان در نمایش «پوتین‌های عمو بابا» نوشته و کار شهرام کرمی که این روزها در تالار قشقایی روی صحنه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند جوان در یادداشت خود آورده است: نمایش «پوتین‌های عموبابا» اثری قابل نقد و تفسیر است که می‌توان درباره قابلیت‌های مختلف متن و اجرا مطالب زیادی نوشت. اما یکی از ویژگی‌های این نمایش که به این اثر امتیاز خاص و ویژه‌ای می‌دهد بازی یک بازیگر حرفه‌ای و خلق یک نقش تأثیرگذار و ماندگار است. برخی بازیگران با خلاقیت و نبوغ خود و ظهور در نقش‌های منحصر به فرد برای همیشه می‌توانند در ذهن مخاطب باقی بمانند.نمایش وقتی اجرا می‌شود یک اثر کامل شده از مرحله درام تا کارگردانی و اجرا است که جنبه بصری و عمل بازیگران آن اثر را می‌تواند برای ما مطرح کند.

وی در ادامه عنوان می‌کند: نمایش «پوتین‌های عموبابا» با بازی رویا افشار در نقش یک مادر اثری قابل توجه است که بعد از دیدن نمایش نقش آفرینی این بازیگر در ذهن مخاطب خواهد ماند. رویا افشار در دو سال اخیر به عنوان بهترین بازیگر زن تئا‌تر ایران از طرف خانه تئا‌تر و جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر جایزه گرفته است. سابقه حرفه‌ای و زحمت و تلاش او در کار تئا‌تر و نقش آفرینی موثر و اثرگذار به خوبی در بازی او نمود دارد. حضور این بازیگر حرفه‌ای در صحنه تئا‌تر در این چند سال اخیر و در نقش‌های متفاوت بسیار قابل توجه و درخشان بوده است. قابلیت کار این بازیگر خلاق و پرانرژی در نمایش «پوتین‌های عموبابا» بازی در نقش یک مادر پراحساس و مغرور است که به مرور پیری و زخم روزگار شخصیت او را پیر و شکسته می‌کند. در صحنه‌های اول تا پایان نمایش یک روند رو به جلو و تغییر محسوس شخصیت و بازی این بازیگر برای مخاطب قابل باور و اثرگذار است. این تغییر در حس و فیزیک بازیگر به خوبی نمود دارد. استانیسلاوسکی می‌گوید وقتی یک بازیگر در یک نقش موفق است که شما فکر می‌کنید آن نقش فقط‌‌ همان است که دیده‌اید و شبیه آن را نمی‌توانید با کس دیگری تصور کنید. حضور این بازیگر در صحنه چنان قابل باور و تاثیرگذار است که نمی‌توان به کس دیگری در این نقش فکر کرد.
نیک آبادی در پایان می‌نویسد: نمایش «پوتین‌های عموبابا» با حضور رویا افشار خاطره نقش یک مادر با تمام وجوه شخصیت یک زن و شخصیت ایرانی است. ارزش کار این بازیگر چنان است که می‌توان توصیه کرد برای دیدن کار خلاقانه و بازی این هنرپیشه به دین نمایش «پوتین‌های عموبابا» و این شخصیت و بازی ماندگار نشست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز