خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در استان گلستان:

طرح استاد شاگردی حاصل حضور مدیران نابلد در وزارت كار است

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۵۷

چکیده: «اجرای طرح‌های ناموفق و از پایه غلطی همچون پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده، اصلاح غیر قانونی قوانین کار و تامین اجتماعی و اجرای طرح استاد شاگردی نتیجه حضور افراد ناوارد در راس سازمانهای زیر مجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.»

یك فعال كارگری در استان گلستان در تشریح ضرورت انتخاب مدیران وزارت كار و سازمان تأمین اجتماعی از بدنه این وزارتخانه، گفت: اجرای طرح‌های ناموفق و از پایه خلطی همچون پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده، اصلاح غیر قانونی قوانین کار و تامین اجتماعی و اجرای طرح استاد شاگردی نتیجه حضور افراد ناوارد و سیاسی در راس سازمانهای زیر مجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

«هادی رضا‌زاده» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با توجه به اهمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولان و مدیران ارشد این وزارتخانه باید از میان بدنه همین وزارتخانه انتخاب شوند. همانطور که در جریان رای اعتماد مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان شد این وزارتخانه اهمیتی استراتژیک دارد و باید ادراه آن به دست افراد متخصص سپرده شود.
وی بایادآوری اینکه در سالهای اخیر همواره مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچون سازمان تامین اجتماعی، معاونت تنظیم و نظارت بر روابط کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سازمان‌هایی خارج از این وزراتخانه همچون سازمان صدا و سیما، شورای نگهبان و... انتخاب می‌شدند، گفت: وزرای پیشین با این شیوه انتخاب اعضای تیم مدیریتی خود نتوانستند در اداره مسئولیت خود موفق عمل کنند.
به عقیده این فعال کارگری، غالب مدیرانی که برای اداره یک سازمان از خارج بدنه آن سازمان انتخاب می‌شوند به دلیل ناآگاهی از وظایف و اهداف سازمان، باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش بهره‌وری آن سازمان می‌شوند.
رضا‌زاده ادامه داد: در نظام اداری و سازمانی از یکسو مدیران نا‌آگاه و کم تجربه برای تسلط بر اوضاع سازمان مجبور به توسعه تیم مشاوران خود می‌شوند که این مسئله باعث افزایش هزینه‌های غیر ضروری سازمان می‌شود و از سوی دیگر این مسئله باعث می‌شود تا برای مدتی سازمان پویایی خود را بصورت موقت از دست دهد.
وی بابیان اینکه به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و اجتماعی ماهیت سازمانهای زیر مجموعه وزارت تعاون کار ور فاه اجتماعی نمی‌تواند حضور مدیران کم تجربه را تحمل کند، گفت: به عنوان مثال تنها کافی است به تشخیص یک مدیر تازه وارد و تیم مشاوران او در سازمان تامین اجتماعی یا هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در نحوه ارائه خدمت به مراجعان تغییرات محسوسی ایجاد شود تا مراجعه کنندگان به این سازمان دچار سردرگمی شوند.
دبیر خانه کارگر گلستان یادآور شد: اجرای طرح‌های ناموفق و از پایه خلطی همچون پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده، اصلاح غیر قانونی قوانین کار و تامین اجتماعی و اجرای طرح استاد شاگردی نتیجه حضور افراد ناوارد و سیاسی در راس سازمانهای زیر مجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی با استقبال از اقدام اخیر وزیر تعاون کار ور فاه اجتماعی در خصوص انتخاب سرپرست سازمان تامین اجتماعی از میان مدیران این سازمان، گفت: با انجام چنین اقداماتی است که می‌توان لبخد را برا لبان خانواده‌های کارگران و سایر مراجعان به وزارتخانه تعاون کار ور فاه اجتماعی بازگردادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز