خبرگزاری کار ایران

شفیع آقامحمدیان بیان کرد

آخرین وضعیت فیلم لاله، دستمزد پسر شمقدری و طرح صد سند

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۱۴

شرکت خارجی پیشنهاد یک میلیون دلاری برای مشارکت در فیلم لاله داده است/ دستمزد رضا شمقدری در فیلم شهید شاطری بیشتر از 6 میلیون تومان نیست/ 4 سال گذشته بهترین دوره مدیریت سینمایی بوده است.

ایلنا: شفیع آقامحمدیان(مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) در یکی از آخرین گفت‌وگوهای خود توضیحات مشخصی درباره پروژه لاله، دستمزد پسر شمقدری در یک فیلم مستند و همچنین سایر فعالیت‌های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آقامحمدیان با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در سال‌های گذشته گفت: ما در چند سال گذشته بیش از ۵۰ فیلم در سطح بین الملل ساختیم که بسیاری از آنها  درباره بیداری اسلامی و فرهنگ ایرانی است. در این میان بعضی‌ فیلم‌ها در تونس و میانمار ساخته شد و حتی قرار شد کلاس‌های آموزشی در تونس برگزار شود. اما متاسفانه به دلیل وضعیت این کشور برگزاری این کلاس‌ها به تاخیر افتاده است.
وی از اکران پنج عنوان مستند و تکثیر ۳۵ فیلم ایرانی در تونس خبر داد و افزود: یک مرکز سینمایی به نام علق در تونس تاسیس شد که نیمه‌دولتی است و شبیه چارت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره فیلم لاله گفت: فیلم لاله در پایان مراحل تولید به سر می‌برد و ما منتظر آماده‌سازی پیست هستیم تا صحنه‌های باقیمانده فیلم را در آنجا فیلمبرداری کنیم و اگر این کار صورت نگیرد مجبور خواهیم شد از پیست کشورهای همسایه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: تدوین لاله به زودی شروع می‌شود کارگردان علاقه دارد که به دلیل اینکه فیلم به زبان انگلیسی است یک تدوینگر غیرایرانی حضور پیدا کند. همچنین برای پخش جهانی آن و حمایت مالی به دنبال یک شریک جهانی هستیم و از طرف یک شرکت آمریکایی پیشنهادی بالغ بر یک میلیون دویست هزار دلار برای ما آمده است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با رد بحث‌هایی که پیرامون هزینه‌های این فیلم می‌شود، گفت: بودجه این فیلم در نهاد ریاست جمهوری تصویب شده بود و اگر من آن را به مرکز نمی‌آوردم این بودجه در جاهای دیگری هزینه می‌شد ما از آن استفاده کردیم و پول را در مرکز چرخاندیم البته میزان بودجه این فیلم از مبلغ ۱۲ میلیون تومان بسیار کمتر است.
وی همچنین درباره فیلم شهابی از جنس نور گفت: فیلم در مرحله تدوین است و تا ۱۰ روز آینده به احتمال فراوان نسخه‌ای از آن آماده نمایش می‌شود مونتاژ اولیه فیلم ۲۲۰ دقیقه بود و در مونتاژ دوم به ۱۱۰ دقیقه رسید. ما به دنبال آن بودیم که در صورت امکان فیلم را در همین روزهای اخیر به نمایش دربیاوریم.
آقامحمدیان افزود: هم‌اکنون علیقلی موسیقی فیلم را می‌سازد و صداگذاری آن نیز در حال انجام است و اسپیشیال افکت‌ها نیز آماده‌سازی می‌شود. این فیلم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا در آن از نیروهای حرفه‌ای استفاده کرده‌ایم. درباره این فیلم فقط من تصمیم نگرفته‌ام بلکه یک تصمیم‌گیری جمعی بوده و حتی حزب‌الله لبنان نیز نظر خاصی به فیلم دارد.
آقامحمدیان در پاسخ به سوالی پیرامون قرارداد ۹۰ میلیون تومانی ساخت فیلم شهید شاطری گفت: قرارداد این فیلم با تهیه‌کننده منعقد شده است و وی با کارگردان که رضا شمقدری است طرف حساب خواهد بود. میزان برآورد آن‌ها با توجه به آنکه فیلم در لبنان ساخته می‌شود بسیار بیش از این رقم بود و ما آن را کاهش دادیم از طرف دیگر دستمزد رضا شمقدری فکر نمی‌کنم بیشتر از ۶ میلیون تومان باشد.
وی درباره برگزاری جشنواره میلاد سرخ و شهید آوینی گفت: سه‌شنبه جشنواره میلاد سرخ در اردبیل آغاز می‌شود همچنین با صحبت‌هایی که با موسسه شهید آوینی انجام دادیم توافق کردیم که جشنواره شهید آوینی با مشارکت آن موسسه برگزار شود. دوره بعدی جشنواره شهید آوینی اوایل مهرماه برگزار می‌شود.
آقامحمدیان درباره آخرین وضعیت جشنواره سینما حقیقت گفت: آبان ماه نیز جشنواره سینما حقیقت برگزار می‌شود و هرچند من تا آخرین دقایق حضورم پیگیر این جشنواره هستم اما امکان دارد برای این جشنواره یک معاون اجرایی از بیرون مرکز حضور پیدا کند.
وی درباره طرح ۱۰۰ سند گفت: مباحثی که در طرح ۱۰۰ سند مطرح شده است از دل فیلم‌هایی که در مرکز ساخته می‌شود بیرون می‌آید.

وی درباره رفتن خورشیدی از مرکز گفت: بعد از برگزاری نشست مستندسازان در جزیره ابوموسی خودشان اعلام کردند که برای انجام کارهایی می‌خواهند از مرکز بروند و یکی از این کار‌ها نوشتن یک فیلمنامه سریال بود.
وی درباره بودجه مرکز گفت: متاسفانه وضع بودجه مرکز خوب نیست و تفاهم نامه‌هایی که ما با ارشاد بسته بودیم هنوز قطعی نشده و علی‌رغم آنکه قرار بوده بودجه افزایش پیدا کند اما هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و ما به نوعی در تاریکی قدم برمی‌داریم.
آقامحمدیان ادامه داد: در این مدت توانستیم مشکل کاربری ساختمان مرکز را حل کنیم و با کمک شهردار جریمه تغییر کاربری را که به میزان یک میلیارد تومان بود پرداخت کردیم و کاربری این ساختمان از مسکونی به اداری تغییر یافت.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون واگذاری مرکز به بخش خصوصی گفت: درباره خصوصی شدن این مرکز هنوز صحبتی نشده است اما به نظر من خیلی از بخش‌ها را در حوزه سینما می‌توان به بخش خصوصی داد من فارغ از این موضوع معتقدم که باید برای سینمای ایران یک بخش بین‌المللی پرقدرت درست کرد زیرا امروز وارد شدن به عرصه جهانی بسیار سخت شده است.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به وضعیت این روزهای سینمای ایران گفت: شرایطی که امروز بر سینما حاکم شده مربوط به اتفاقات سینما نیست درگیری در جاهای دیگری است و در سال‌های اخیر این درگیری به حوزه فرهنگ وارد شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه سینمای ما دچار غوغاسالاری شده است در حالی که از نظر من در ۴ سال گذشته مدیریت سینمایی بسیار خوب و ماندگار بود هرچند ما پرتنش‌ترین دوران مدیریتی را داشتیم.
آقامحمدیان ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی من هرگز اجازه ندادم که کار مرکز به دلیل مسائل اقتصادی تعطیل شود و یا فیلمسازی در مرکز تعطیل شود.
وی درباره آینده حرفه‌ای خود گفت: من در طول مدتی که در مرکز بودم هیچ فیلمی تهیه نکردم و نساختم امروز نیز دوست ندارم در مرکز بمانم و می‌خواهم به دغدغه اصلی خودم که‌‌ همان فیلمسازی است بازگردم و فیلم بسازم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز