خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان:

پزشک در هر ساعت از شبانه‌روز باید جوابگوی بیمار باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۵

طبابت و شغل‌های پزشکی تابع زمان و مکان خاص نیست، بلکه پزشک در هر ساعت از شبانه روز باید جوابگوی بیمار باشد.

ایلنا: رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان گفت: طبابت و شغل‌های پزشکی تابع زمان و مکان خاص نیست بلکه پزشک در هر ساعت از شبانه روز باید جوابگوی بیماران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان رییس سازمان نظام پزشکی کاشان روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز پزشک در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به لطفی که خدواند به پزشک داده تا در خدمت بیمار باشد، لذا پزشکان باید از حقوقی که بیماران نسبت به آن‌ها دارند در جهت ارائه خدمت به بیماران از هیچ گونه کوششی دریغ نکنند.

محمدرضا شریف با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر پزشک در کار بهداشت و درمان کاشان فعالیت دارند گفت: از این تعداد پزشک، ۲۰۰ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، ۶۰۰ نفر پزشک عمومی، یکصد نفر دندانپزشک، یکصد نفر داروساز، ۲۰۰ نفرماما، ۷۰ نفر گروه‌های پروانه دار و همچنین ۲۰ نفر گروه‌های آزمایشگاهی هستند.

وی افزود: شهرستان کاشان با این تعداد پزشک در مقایسه با مراکز استان‌ها، رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده و توانسته ظرفیت بزرگی را برای ارائه خدمات پزشکی مطلوب در شهرستان کاشان فراهم نماید.

وی، وجود دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان کاشان را یکی از مهم‌ترین عوامل ارائه خدمات پزشکی مناسب در این شهرستان اعلام کرد و گفت: شهرستان کاشان در کشور تنها شهرستان خارج از مرکز استان است که دارای دانشگاه علوم پزشکی از نوع تیپ یک است که در ۱۰ رشته رزیدنت دارد.

شریف همچنین دانشگاه علوم پزشکی کاشان را ظرفیت بزرگی برای منطقه شمال استان اصفهان دانست و گفت: علاوه بر این، دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای جامعه پزشکان منطقه کاشان نیز ظرفیت بزرگی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در این منطقه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی‌ کاشان در ادامه از فعالیت بیمارستان خصوصی میلاد به عنوان یکی دیگر از ظرفیت بخش بهداشت و درمان در شهرستان کاشان نام برد و اظهار داشت: در بین ۲۳ شهرستان استان اصفهان، کاشان بعد از شهرستان اصفهان دومین شهرستانی است که از خدمات بیمارستان خصوصی بهره‌مند است.

محمدرضا شریف یادآور شد: ارائه خدمات سازمان‌های بیمه‌گر در شهرستان کاشان از مدیریت بالا‌تر و در حد اداره کل استان‌ها فعالیت دارند و شرایط خوبی را برای جامعه پزشکی و شهروندان برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی فراهم نموده است.

وی در ادامه واژه تکراری پایین بودن تعرفه‌های پزشکی در سطح کشور چاره کار ندانست و گفت: تلاش سازمان‌های بیمه‌گر برای پر شدن فاصله تعرفه‌ها و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی می‌تواند مشکل بیماران را برطرف نماید.

شریف بیمه را یک صنعت دانست و با اشاره به اینکه بیمه ارگان حمایتی نیست گفت: در ازای مبلغی که به عنوان حق بیمه دریافت می‌شود یک‌سری خدماتی به بیماران داده شود که باید برای سازمان بیمه گر نیز سودآور باشد.

وی بیمه‌های درمان را برای سازمان‌های بیمه گر همراه با ضرر و زیان دانست و گفت: مبلغی که بابت حق بیمه به سازمان‌های بیمه گر برای دریافت خدمات پرداخت می‌شود با مبلغی که سازمان‌های بیمه گر برای درمان پرداخت می‌کنند همخوانی ندارد که پیش از این ۷۰ درصد درمان توسط بیمه گر و ۳۰ درصد توسط بیمار پرداخت می‌شد که این فرمول الان برعکس شده است.

رییس سازمان نظام پزشکی‌ کاشان با بیان اینکه سازمان‌های بیمه، کمیته امداد نیستند و باید درآمدهای آن از طریق منابعی تامین شود گفت: برای بیماران نیازمند باید منابعی تعریف شود تا بتوانند از آن منابع برای درمان خود استفاده کنند.

شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز پزشک روز گذشته با حضور معاونین، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و فعالان عرصه پزشکی و پیراپزشکی، داروسازان، دندانپزشکان، دکترای علوم آزمایشگاهی، گروه‌های پروانه دار شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز