خبرگزاری کار ایران

مدیركل تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان:

تعاونی‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار دارند

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۸۸

استان هرمزگان ظرفیت‌های متعددی برای تشكیل تعاونی در زمینه های مختلف دارد، سال گذشته در راستای طرح توسعه كشاورزی، زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته‌های كشاورزی وآیزی پروری در قالب بیش از 90 تعاونی فراهم شد.

ایلنا: قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از تعاونی‌ها بعنوان یکی از بخشهای مهم اقتصادی نام برد و گفت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال، این بخش زمینه و فرصت مناسبی برای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در کشور و همچنین با حرکت به سمت خودکفایی، بهترین و تاثیرگذار‌ترین رویکرد برای مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا از بندرعباس، «احمد راستی» در پنجمین نشست هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در هرمزگان که به منظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی استان در این اداره کل برگزار شد، افزود: تعاون از جمله بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر رشد و توسعه یافته و علاوه بر ایجاد اشتغال در زمینه تولید و ساخت مسکن نقش مهمی را عهده‌دار است.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های متعددی برای تشکیل تعاونی در زمینه‌های مختلف دارد، بیان داشت: سال گذشته در راستای طرح توسعه کشاورزی، زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی وآیزی پروری در قالب بیش از ۹۰ تعاونی علاوه بر ایجاد فرصتهای شغلی و اشتغال، زمینه تولید بیشتر و مفید‌تر فراهم شد.

راستی اضافه کرد: همچنین نقش تعاونی‌های تولیدی و توزیعی و مرزنشین را علاوه بر ایجاد اشتغال، در زمینه تثبیت قیمت کالا و تنظیم بازار نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

این مقام مسوول، در ادامه با بیان اینکه بحث ایجاد اشتغال در حال حاضر موضوع اصلی کشور است افزود: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم ایجاد اشتغال است که در این خصوص وزیر کار برنامه‌های مدونی را ارایه داده که امید است با ارایه این برنامه‌ها، بخش قابل توجهی از مشکلات اشتغال جامعه حل شود.

وی خواستار همکاری مسوولان و دستگاه‌ها برای پیشبرد برنامه در خصوص ایجاد اشتغال و رفع کاهش نرخ بیکاری در استان شد. راستی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، گفت: امسال همزمانی هفته دولت با آغاز به کار دولت تدبیر و امید فرصتی را فراهم آورده است تا نیروهای تازه نفس دولت در هم پیمانی با شهیدان رجایی و باهنر و تبعیت از مقام عظمای ولایت، افق تازه‌ای از پیشرفت و توسعه را طراحی و به منصه ظهور رسانند.

وی با بیان اینکه امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری شده، یادآور شد: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بنام سال «حماسه سیاسی و اقتصادی» نامگذاری شده، شاهد حماسه ماندگار ۲۴ خرداد بودیم که شور و شوق مردم انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران به تاسی از آموزه‌های الهی و دینی و رهبری، به یکباره نظام سلطه را همچون گذشته به ورطه یاس و شکست کشاند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در معرض تهاجم جبهه کفر و استکبار است، عنوان کرد: در حال حاضر دشمنان به بنیه‌‌های اقتصادی ایران هجمه برده‌‌اند و ما باید با برنامه ریزی و تقویت اقتصاد، دسیسه‌‌های دشمنان را خنثی کنیم.

در ادامه این نشست، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به اهمیت جایگاه تعاون در اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اقتصاد کشور بر سه پایه اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی بنا نهاده است.

 «موسی نجفی» به خدمات نظام و کارهای متعددی که در حوزه تعاون اعم از اشتغال، صنعت و تولید انجام گرفته اشاره و بیان داشت: هفته تعاون بهترین فرصتی است که نسبت به اطلاع رسانی این خدمات به مردم اقدام شود.

وی اظهار داشت: بمنظور توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه و معرفی توانمندی‌های بخش تعاون و انتخاب الگوهای موفق تعاونی، جشنواره تعاونی‌های بر‌تر هر ساله در هفته تعاون و در شهریور برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: امسال نیز این جشنواره برگزار و از برترین‌های این بخش با حضور مقامات استانی تجلیل می‌شود.

وی، اضافه کرد: در هفته تعاون برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز