خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون منابع طبیعی در مجلس خبر داد:

صیانت از جنگل‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۶۵

برای برخورد قانونی با قاچاقچیان چوب نیز تمهیدات مطلوب تری در کمیسیون اندیشیده شده و از سویی «خوش نشین‌ها» نیز باید مراقبت‌تر بیشتری در زمان حضورشان در جنگل‌ها داشته باشند.

ایلنا: نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی از واگذاری طرح صیانت جنگل‌های کشور به بخش خصوصی خبرداد.

«حجت الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری» به ایلنا در یاسوج گفت: برای جلوگیری از تخریب بی‌رویه جنگل‌های کشور طرحی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که صیانت از جنگل‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با تشریح چگونگی اجرایی شدن این طرح، اظهارداشت: با واگذاری صیانت از جنگل‌ها به بخش خصوصی شاهد کاهش بدنه دولت نیز خواهیم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم شورای اسلامی افزود: برای خروج دام از جنگل‌ها نیز ضمانت اجرایی وجود نداشت که در کمیسیون مورد بررسی و شرایط ویژه‌ای نیز در این زمینه پیش بینی شد.

بزرگواری گفت: برای جلوگیری از سیلاب‌ها نیز مقرر شد در اراضی مجاور با جنگل‌ها تدابیر ویژه تری با کاشت درختان متعدد صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون صیانت از جنگل‌ها به خوبی اجرایی نشده است، تصریح کرد: در کمیسیون مقرر شد محورهای درون جنگلی برای دستیابی بیشتر جهت تسریع در تخریب‌ها، دستگیری تخریب کنندگان و خاموش نمودن آتش‌ها احداث شود.

وی افزود: برای برخورد قانونی با قاچاقچیان چوب نیز تمهیدات مطلوب تری در کمیسیون اندیشیده شده و از سویی کسانی که برای تفریح به جنگل‌ها می‌روند نیز باید مراقبت‌تر بیشتری در زمان حضورشان در جنگل‌ها داشته باشند.

عضو کمیسیون منابع طبیعی، آب و کشاورزی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: بیشترین خساراتی که به جنگل‌های کشور وارد می‌شود از سوی دستگاه‌های دولتی بوده که در این بین نیز تدابیر ویژه در نظر گرفته شد.

بزرگواری از سفر کمیسیون منابع طبیعی، آب و کشاورزی مجلس نهم شورای اسلامی در آینده‌ای نزدیک به جنگل‌های شمال کشور خبر داد و ادامه داد: کمیته صیانت از جنگل‌ها مکلف شده تا سه ماه آینده تدابیر جدید از صیانت‌های جنگل را تهیه و برای قانونی نمودن آن به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز