خبرگزاری کار ایران

با ارسال جوابیه‌ای صورت گرفت:

واكنش صندوق ذخیره فرهنگیان به اعتراض یك فعال صنفی

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۷

چكیده:‌ «در متن این جوابیه ضمن تایید گفتهٔ آقای سبزواری در مورد تأخیر در پرداخت سهم دولت، ابراز امیدواری شده است با استقرار دولت تدبیر و امید و اتخاذ تدابیری در جهت پرداخت به موقع سهم دولت، این خواسته به حق فرهنگیان و هیأت مدیره مؤسسه محقق شود.»

روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان در واکنش به خبر «اعتراض معلمان به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان» به نقل از «محمد تقی سبزواری» فعال صنفی معلمان، جوابیه‌ای ارسال كرد.

به گزارش ایلنا، در متن این جوابیه ضمن تایید گفتهٔ آقای سبزواری در مورد تأخیر در پرداخت سهم دولت، ابراز امیدواری شده است با استقرار دولت تدبیر و امید و اتخاذ تدابیری در جهت پرداخت به موقع سهم دولت، این خواسته به حق فرهنگیان و هیأت مدیره مؤسسه محقق شود.
در جوابیه مذکور با اشاره به شائبه غیر شفاف بودن فعالیت این صندوق، تاکید شده است اطلاعات تمامی شرکت‌ها (شركت های تحت پوشش صندوق ذخیره فرهنگیان) همراه با کلیه فرآیندهای مالی و اقتصادی در سایت مؤسسه به آدرس www. szf. ir قرار دارد. 
همچنین در بخش دیگری از این نامه، با اشاره به گفتهٔ اقای سبزواری مبنی بر ارزش ۱۰۰ تومانی سهام بانک سرمایه از ۸ سال پیش تاکنون، آمده است: ارزش هر سهم بانک سرمایه در تاریخ ۲/۶/۹۲ به استناد معاملات صورت پذیرفته در بورس اوراق بهادار مبلغ ۲۲۴ تومان می‌باشد و نه ۱۰۰ تومان. 

متن کامل جوابیه مطابق قانون مطبوعات منتشر می‌شود:

خبرگزاری محترم کار ایران (ایلنا) در تاریخ سی‌و یکم مرداد ماه ۱۳۹۲ خبری را به نقل از فردی به نام آقای «محمد تقی سبزواری» تحت عنوان «اعتراض معلمان به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان» در سایت خود بدون بررسی تمامی جوانب و بصورتی یکسویه منتشر کرده‌بود. از فرد مورد نظر و همچنین از خبرگزاری خوب ایلنا انتظار می‌رود برای تحقق رسالت شفاف‌سازی خود و پرهیز از خطا، حتی‌المقدور در ارتباط با صحت مطالب مطرح شده، با مؤسسه ارتباط برقرار می‌کرد و از یک‌جانبه به قاضی رفتن پرهیز می‌کرد. ابهام و کم اطلاعی یک فرد نباید دستاویزی برای تخریب یک موسسه بزرگ شود.

هر چند که از حیث اطلاع رسانی این موسسه در طی سنوات گذشته با نواقصی همراه بوده است اما در سال‌های اخیر بویژه در یکسال و نیم گذشته تحولی اساسی در اطلاع رسانی رخ داده است که ذیلا به آن اشاره می‌شود.

*اطلاعات تمامی شرکت‌ها همراه با کلیه فرآیندهای مالی و اقتصادی در سایت مؤسسه به آدرس www. szf. ir قرار دارد.

*اطلاعات به روز در خصوص حساب انفرادی هریک از اعضا وجود دارد.هر یک از اعضا می‌توانند با درج شماره کارمندی از وضعیت مالی خود کسب اطلاع نمایند.

*مدیران مؤسسه در راستای ایفای وظیفه اطلاع رسانی بصورت فعال در جلسات شورای معاونین وزارت‌خانه، جلسات مدیران کل استان‌ها، جلسات شورای مدیران در استان‌ها و اغلب گردهمایی‌های که آموزش و پرورش برگزار می‌کند حضور یافته و عملکرد مؤسسه را تشریح می‌کند. سایت موسسه یا نشریات مربوطه این گزارش‌ها را پوشش داده‌اند.

*انتشار ویژه‌نامه: علاوه بر اطلاع‌رسانی در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، به‌منظور اطلاع‌رسانی مداوم به فرهنگیان، اخبار مؤسسه صندوق ذخیره از طریق هفته‌نامه خبری، تحلیلی و آموزشی «نگاه» در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد. از این‌رو، ویژه‌نامه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در نشریه نگاه در اسفندماه ۱۳۹۱ با تیراژ ۱۴۰هزار نسخه، در ۳۵ صفحه منتشر شد و به ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور ارسال گردید. در این ویژه‌نامه ضمن معرفی شرکت‌های تابعه مؤسسه، فعالیت‌ها و عملکرد گذشته و برنامه‌های آتی این مؤسسه همراه با جداول و نمودار تشریح و به پرسش‌های فرهنگیان نیز پاسخ داده شد.

*با ارسال صورت‌وضعیت برای فرهنگیان عضو در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲، مؤسسه علاوه بر اعلام وضعیت مالی تک تک فرهنگیان عضو، اطلاعات عملکرد اقتصادی مؤسسه را نیز در اختیار آنان قرار داده است.

*تصمیمات اتخاذ شده در مؤسسه توسط هیأت مدیره انجام می‌گیرد. مضافاً اینکه هیأت امنا که در رأس آن وزیر محترم آموزش و پرورش قرار دارد علاوه بر تعیین خط‌مشی‌ها و سیاست‌های کلی مؤسسه بر عملکرد آن نیز به‌طور دقیق نظارت دارد. در خصوص سهام بانک سرمایه متاسفانه اشتباه دیگری رخ داده است.

*ارزش هر سهم بانک سرمایه در تاریخ ۲/۶/۹۲ به استناد معاملات صورت پذیرفته در بورس اوراق بهادار مبلغ ۲۲۴ تومان می‌باشد و نه ۱۰۰ تومان.

بنابراین مؤسسه همواره در صدد ارائه گزارش عملکرد به فرهنگیان بوده است وعلیرغم گستردگی و پراکندگی، از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با اعضا و پاسخگویی به آنان استفاده نموده و خود را امانت‌دار فرهنگیان فرهیخته می‌داند.

گفته فرد مورد نظر در مورد تأخیر در پرداخت سهم دولت صحت دارد و امید است با استقرار دولت تدبیر و امید برای خدمت به فرهنگیان فرهیخته، تدابیری در جهت پرداخت به موقع سهم دولت اتخاذ شود تا این خواسته به حق فرهنگیان و هیأت مدیره مؤسسه محقق گردد.  

خدایار پوریان

روابط عمومی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز