خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه:

ثبت آنی معاملات در دفا‌تر اسناد رسمی ۱۵ شهریور عملیاتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۷

مقرر شده که طرح ثبت آنی معاملات از ۱۵ شهریور ماه در تمامی دفا‌تر اسناد رسمی اجرایی شود، اما با توجه به شرایط موجود در نامه‌ای از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخواست کرده‌ایم که اجرای این طرح تا ۲۶ شهریور ماه و روز میلاد باسعادت امام رضا (ع) به تعویق بیفتد.

ایلنا: رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: ثبت آنی معاملات در دفا‌تر اسناد رسمی ۱۵ شهریور عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه، دوره آموزشی بررسی نرم افزار ثبت آنی ویژه دفا‌تر اسناد رسمی استان تهران در کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد.

محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ابتدای این جلسه به اجرا درآمدن ثبت آنی در شهریور ماه را تحولی بزرگ در جامعه و نظام سردفتری دانست و اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفا‌تر اسناد رسمی شاهد موفقیت صددرصدی این طرح باشیم.

وی با بیان اینکه در دوره گذار قرار داریم و با تعامل دوستان در سازمان ثبت، کاستی‌های این طرح برطرف خواهد شد ادامه داد: مقرر شده که این طرح از ۱۵ شهریور ماه در تمامی دفا‌تر اسناد رسمی اجرایی شود، اما با توجه به شرایط موجود در نامه‌ای از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخواست کرده‌ایم که اجرای این طرح تا ۲۶ شهریور ماه و روز میلاد باسعادت امام رضا (ع) به تعویق بیفتد و این طرح همزمان با میلاد پربرکت امام هشتم (ع) رسما آغاز شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به اقدامات انجام شده طی چند سال گذشته در حوزه دفا‌تر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: نصب دستگاه کارت‌خوان (pos)، ارسال استعلام به صورت الکترونیکی، ارسال خلاصه معاملات به صورت الکترونیکی و دریافت اوراق از جمله این موارد بوده است.

وی افزود: در حال حاضر هم پروژه ثبت آنی که از ۱۵ شهریور ماه عملیاتی خواهد شد با شروع به کار دفا‌تر اسناد رسمی در ثبت آنی محقق می‌شود.

دشتی اردکانی با تاکید بر اینکه دفا‌تر اسناد رسمی پیشتاز در دولت الکترونیک خواهند بود، ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دفا‌تر اسناد رسمی سراسر کشور و تعامل با سازمان ثبت این طرح نیز به خوبی عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز