خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی اوباما و كامرون درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۳۱

كاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام كرد كه اوباما و كامرون در این گفت‌وگوی تلفنی درباره چالش‌های دو كشور از جمله ادامه خشونت‌ها در سوریه رایزنی كرده و استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی در این كشور را بررسی كردند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس طی گفت‌وگویی تلفنی از گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی كردند.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، كاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام كرد كه اوباما و كامرون در این گفت‌وگوی تلفنی درباره چالش‌های دو كشور از جمله ادامه خشونت‌ها در سوریه رایزنی كرده و استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی در این كشور را بررسی كردند.

در تماس تلفنی اوباما و كامرون واكنش احتمالی سوریه به این اقدام نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همزمان، کاخ سفید از جلسه مشاوران نظامی و امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داده است.

در این جلسه که با حضور باراک اوباما برگزار شد، گزینه‌های مختلف برای پاسخگویی به کاربرد احتمالی سلاح شیمیایی در سوریه بررسی شد.

مخالفان سوری دولت این كشور را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده‌اند اما مقام‌های سوری این مساله را به شدت رد كرده و تاكید می‌كنند كه تسلیحات شیمیایی توسط مخالفان مورد استفاده قرار گرفته است.

هم‌زمان، سربازان سوری در تونلی كه توسط مخالفان حفر شده بود، مواد شیمیایی كشف كرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز