خبرگزاری کار ایران

احداث بزرگترین مجتمع پتروشیمی اوره کشور در سرخس

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۶

شركت توسعه نفت و گاز رضوی، بزرگترین مركز تولید اوره و آمونیاك كشور را در شهرستان سرخس احداث كرده است.

ایلنا: شركت توسعه نفت و گاز رضوی، بزرگترین مركز تولید اوره و آمونیاك كشور را در شهرستان سرخس احداث كرده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مدیرعامل شركت نفت و گاز رضوی اظهار داشت: این شركت یكی از اهداف اساسی خود را، احداث بزرگترین مجتمع پتروشیمی اوره و آمونیاك در منطقه سرخس قرار داده است و به همین منظور تلاش دارد تا این منطقه را به یكی از قطب‌های اصلی تولیدكننده اوره، آمونیاك و گوگرد در كشور تبدیل كند.
علی یدقار با اشاره به این كه خوراك اصلی این مجتمع گاز طبیعی است خاطر نشان كرد: ظرفیت تولید اوره یك میلیون و 73 هزار متریك تن و ظرفیت تولید آمونیاك 667 هزار متریك تن است.
وی با اشاره به ادامه فعالیت‌های خود در زمینه احداث پارك گوگرد تصریح كرد: وجود مجتمع مذكور نقطه آغازی برای ایجاد زنجیره فعالیت‌های پتروشیمی است كه امیدواریم این امر در آینده‌ای نزدیك محقق شود.
مدیرعامل شركت نفت و گاز رضوی با تاكید بر این كه منطقه سرخس نیازمند ایجاد یك شوك اقتصادی است، خاطر نشان كرد: این امر صرفاً با انجام پروژه‌های بزرگ مقیاس و در رأس آنها، انرژی بنیاد قابل انجام است، لذا اجرای این پروژه می‌تواند سرآغاز تحول درمنطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرق كشور باشد.
یدقار ماموریت‌های اصلی این شركت را در حال حاضر توسعه میادین نفت و گاز، سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های پالایشگاهی این دو محصول، LNG، پتروشیمی و سایر صنایع پائین دستی نفت و گاز دانست.
وی با تاكید بر این كه در صورت تزریق منابع مالی لازم، این پروژه پنج ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.
شركت توسعه نفت و گازرضوی، بنگاهی اقتصادی، تخصصی و كارا است كه در صدد كسب جایگاه مناسب در بین 10 شركت نخست در جهت تولید و تجارت در صنعت نفت و گاز كشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز