خبرگزاری کار ایران

دعا می‌کنم خطیب زودتر برود؛

اکبر فلاح: کشتی فقیرانه زندگی می‌کند/ عباسی یادگار بدی گذاشت

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۴

به کشتی‌گیران جوان آزاد و فرنگی و همچنین مربیان زحمتکش شان تبریک می‌گویم/سرپرست فدراسیون به ناحق بر روی صندلی ریاست نشسته است.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان قرار است اواخر همین‌ماه با 14 کشتی‌گیر به مسابقات جهانی بوداپست مجارستان اعزام شود که این حضور با حواشی زیادی همراه شده است.

به گزارش ایلنا، اگر تعداد کشتی‌گیران را با تعداد مربیان و کادر فنی در نظر بگیریم شاید به 30 نفر برسد اما طبق لیست اعلام شده 92 نفر عازم این مسابقات خواهند شد و این در حالی است که اگر هزینه هر نفر را در این اعزام 10 میلیون تومان در نظر بگیریم به مبلغ قابل توجه‌ای خواهیم رسید و این در حالی است که کارمندان فدراسیون 5 ماه است حقوق نگرفته‌اند، بیمه آنها از سال قبل هم پرداخت نشده، اردوها با مشکلات فراوان برگزار می‌شود و تیم‌های اعزامی به دلیل عدم داشتن پول کافی گرو نگه داشته می‌شوند.

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تیم اعزامی به مسابقات جهانی بوداپست گفت: چند سالی است نفرات تیم ملی کشتی اعزامی به مسابقات مختلف یکدست هستند و تغییرات کمتری در ترکیب تیم ملی دیده می‌شود. امسال فقط یک تغییر داشتیم که آن هم در وزن 74 کیلوگرم بود. همه کشتی‌گیران حاضر در تیم ملی از قهرمانان و صاحبان مدال هستند که اگر کادر فنی بتواند این تیم را به خوبی جمع و جور کند می‌توانند جزو تیم‌های اول تا دوم جهان باشند.

وی افزود: در 74 کیلو نفر اصلی نیامده، نه اینکه ما یا کادر فنی بروند و بگردند و بتوانند یک نفر را پیدا کنند که در این وزن کشتی بگیرد و در ترکیب باشد، این اصلا خوب نیست. ما به پشتوانه‌سازی توجه نکرده‌ایم. اگر سال‌های بعد دوباره کشتی‌گیری کنار برود سال‌ها باید بگردیم و دنبال پشتوانه‌سازی باشیم. به جوانان توجه خاصی نشده است. نفراتی که در حال حاضر عضو تیم ملی هستند بهترین نفرات هستند. جوانان خوب نتیجه گرفتند اما توجهی به آنها نشد. من از همین جا به کشتی‌گیران جوان آزاد و فرنگی و همچنین مربیان زحمتکش‌شان تبریک می‌گویم که خیلی خوب توانستند نتیجه بگیرند.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی تورنتو در پاسخ به اینکه به نظر شما این افتخارآفرینی تیم‌های ملی کشتی تا چه زمانی با وجود این نفرات امکان‌پذیر است، گفت: این افتخارآفرینی امکان دارد تا المپیک بعدی باشد ولی این راه و رسمش نیست که به یک شخص توجه شود. به صادق گودرزی کم توجهی شده و قهر کرده است. اگر کشتی‌گیر دیگری قهر کرد و نیامد تکلیف چیست؟ آن وقت باید کشتی‌گیر بی تجربه را به مسابقه ببریم. کشتی‌گیری که قرار است به جای صادق برود کم تجربه است ولی از نظر فیزیک بدنی خوب است. این همه مسابقات گوناگون می‌توانستیم وی را به آن مسابقات ببریم تا تجربه کسب کند.

فلاح ادامه داد: باید به وی بیشتر توجه می کردیم. مسابقاتی که زیاد ارزشمند نیستند را می‌توانستیم نفرات غیر اصلی را ببریم. اما کادر فنی این کار را انجام می‌دهد که بگوید ما می‌توانیم خوب نتیجه بگیریم و بتوانند در آن مسابقات مدال بگیرند. مسابقات آمریکا لازم نبود نفرات اصلی بروند. در جام یارگین هم می‌توانستیم از کم تجربه‌ها استفاده کنیم، متاسفانه در 15 ماه اخیر این گونه نبوده؛ نفرات کم تجربه صدمه خوردند.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در فدراسیون کشتی افتاده  واقعا در فدراسیون چه خبر است؟ آیا عملکرد خطیب خوب است یا خیر؟ گفت: سرپرست فدراسیون به ناحق بر روی صندلی ریاست نشسته است. قرار بود 3 ماه باشد اما الان 20 ماه گذشته است. عباسی و معاونینش یادگاری بدی از خود به جای گذاشتند و رفتند. این فرد یک دروغگوی به تمام معنا است. وی به مشکلات توجه نمی‌کند و در تلویزیون به تنهایی برای مصاحبه می‌رود و به همه می‌گوید همه چیز خوب است.

وی متذکر شد: شما دقت کنید آیا تاکنون شده خطیب با فرد دیگری در یکجا همزمان مصاحبه کند. خبرنگاری که در حال مصاحبه با خطیب است باید تنها با وی صحبت کند و وی اجازه نمی‌دهد کسی در کنارش بایستد تا بتواند اعتراض کند. سرپرست فدراسیون دروغگو است. دعا می‌کنم هر چه زودتر از کشتی برود و یک فرد راستگو به این فدراسیون بیاید. کشتی فقیرانه زندگی می‌کند. به نوجوانان ظلم شده است. آزاد و فرنگی امکانات ندارد. مربیان وظیفه دارند از حق آنها دفاع کنند.

اکبر فلاح در پایان در پاسخ به اینکه قرار است 92 نفر همراه تیم ملی به مسابقات جهانی بوداپست اعزام شوند، گفت: اگر نوجوانان در مغولستان پول پرداخت هتل را ندارند و اگر امکانات کم است و مسابقات تدارکاتی وجود ندارد، همه به این دلیل است که مدیریت خطیب درست نیست و نمی‌داند پول را چگونه باید خرج کند، مانند مسابقات آمریکا که رفتند و یا مسابقات آسیایی که اضافه بر نفرات اعزامی پیشکسوتان، عده‌ای دیگر هم رفتند. پول در فدراسیون وجود دارد اما درست خرج نشده و این نشان می‌دهد که ما مدیر لایقی نداریم. نوجوانان ما را کوچک می‌بینند ولی آنها بزرگ هستند و آینده ورزش کشتی در دستان آنهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز