خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی:

تجهیزات قدیمی بیمارستان امام بهشهر، تشخیص بیماری‌ها را با مشکل مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۲

یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان، کمبود پرستار است اما به دلیل نداشتن منابع درآمدی و ردیف بودجه مشخص، امکان جذب نیروی جدید در این بخش وجود ندارد.

ایلنا: نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تجهیزات قدیمی و از رده خارج بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر، تشخیص بیماری‌ها را برای پزشکان با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش ایلنا از بهشهر، احمدعلی مقیمی در جلسه بررسی مشکلات بیمارستان‌های دولتی بهشهر اظهار داشت: تعویض برخی از دستگاه‌های مانند رادیولوژی راه اندازی بخش‌ام آر آی در این بیمارستنان ضروری است و به رغم داشتن اعتبار، گرانی بیش از اندازه این دستگاه‌ها و ارز، خرید آن را با مشکل مواجه کرده است.

وی به روند احداث بیمارستان جایگزین بهشهر اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت این مرکز درمانی به رغم نیاز شدید منطقه به آن، متوقف شد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو ماه گذشته مبلغ ۸ میلیارد ریال برای ادامه روند احداث این بیمارستان به پیمانکار پرداخت شد اما مطالبات فراوان مانع جدی شورع مجدد ساخت و ساز این مرزک درمانی است.

مقیمی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مربوط به حوزه درمان شهرستان، نبود فضای مناسب برای ۱۰۰ بیمار دیالیزی بهشهر است که موجب می‌شود این بیماران برای ادامه مراحل درمان، همواره در بیمارستان‌های شهرهای مجاور حضور یابند.

وی اظهار کرد: با بهره گرفتن از توان خیرین شهرستانی، فضای کافی برای این بیماران را احداث می‌کنیم اما برای تجهیز به دستگاه‌های مورد نیاز، امیدوار به مساعدت دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستیم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین به خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی بهشهر اشاره کرد و گفت: به دلیل خرابی یک قطعه این دستگاه، در ۳ ماه اخیر بیماران این بیمارستان مجبور به استفاده از سی تی اسکن بیمارستان خصوصی بیشتر و پرداخت هزینه چندین برابری هستند که باید هر چه سریع‌تر با تامین اعتبار لازم، این دستگاه آماده استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه گفت: امکانات نامناسب و تجهیزات قدیمی اورژانس بیمارستان امام بهشهر با کمک خیرین و استفاده از بودجه‌های دولتی، بهبود می‌یابد.

محمدمهدی ناصحی اظهار داشت: یکی از مشکلات این مرکز درمانی، رادیولوژی قدیمی وآن است که به دلیل امکان بروز اشتباه در مواقع ضروری برای بیماران، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کمترین زمان ممکن در این اورژانس مستقر خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان، کمبود پرستار است، اما به دلیل نداشتن منابع درآمدی و ردیف بودجه مشخص، امکان جذب نیروی جدید در این بخش وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار تفویت حضور پزشکان تمام وقت در مراکز درمانی شد و گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که خانواده‌های بیماران علاوه بر رنج بیمارداری، مشکلات دیگری مانند حضور نیافتن به موقع پزشکان را تحمل کنند.

ناصحی به آغاز به کار دانشکده پرستاری بهشهر اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز علمی، گامی بسیار موثر در بهبود خدمت‌رسانی بیشتر به بخش درمان این منطقه است و با تلاش بیشتر مسئولان شهرستانی و استان، امکان کسب مجوز مقاطع دیگر تحصیلی به همراه جذب اعتبار و امکانات بیشتر درمانی وجود دارد.

وی به شرایط نامطلوب اورژانس بیمارستان شهدا بهشهر اشاره کرد و گفت: در این مرکز، یکی را راهروهای آن تبدیل به اورژانس شد که هیچ شباهتی به مرکز ارائه خدمات ویژه بیماران را ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: ساختار فیزیکی این بخش باید تغییر کند و بخش جدیدی که علاوه بر برخورداری از امکانات مناسب، ظاهری مطلوب نیز داشته باشد احداث شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز