خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

«خط دو» قطار شهری کرج به طور کامل اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۶۹

احداث 14 کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری کرج به پایان رسیده است/ قطار شهری کرج- هشتگرد در حال ریل‌گذاری است.

ایلنا: استاندار البرز از اجرای کامل خط دو قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر خبر داد و گفت: این طرح با تامین فاینانس و سرمایه گذاری دو شرکت چینی به صورت کامل اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، اصغر عربیان با بیان این مطلب گفت: پروژه قطار شهری کرج به عنوان یکی از طرح‌های دارای اولویت استان البرز، به ویژه شهرستان کرج به عنوان مرکز استان البرز از اهمیت به سزایی در حوزه حمل و نقل و ترافیک برخوردار است که به جد در دستور کار استانداری قرار دارد.

وی افزود: برای رفع مسائل و مشکلات این پروژه جلسات متعددی با حضور اعضای شورای قطار شهری کرج برگزار شده تا با همفکری و خرد جمعی راهکار مناسبی برای حل مشکلات این طرح اندیشیده شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه این طرح باید به صورت کامل و به طول ۲۷ کیلومتر انجام شود، خاطرنشان کرد: برخی مدیران شهری به دلیل مشکل تامین مالی خواستار کاهش میزان طول خطوط قابل بهره‌برداری شدند که با تقاضای آنان مخالفت شد. در این راستا در ابتدا اینگونه عنوان می‌شد که به دلیل وجود مشکلات مالی تنها ۱۴ کیلومتر راه اندازی شود که متاسفانه این میزان نیز به تدریج کاهش یافته و در ‌‌نهایت اعلام کردند که سه کیلومتر اجرایی شود که با این طرح مخالفت شد.

عربیان ادامه داد: بهره‌برداری این طرح مادامی می‌تواند از مشکلات ترافیکی کلانشهر کرج بکاهد که به صورت کامل اجرا شود.

رئیس شورای سازمان قطار شهری کرج در ادامه از اتمام ۱۴ کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری کرج خبر داد و گفت: طرح قطار شهری کرج از سال ۹۱ با شتاب بیشتری در حال انجام است که امید می‌رود با تامین فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از خط دو قطار شهری کرج که از ملارد آغاز شده و تا کمالشهر ادامه خواهد داشت، باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مشکل اساسی این طرح در رابطه با احداث ایستگاه‌های موردنظر است که هم اکنون از ۱۴ ایستگاه پیش‌بینی شده در طول مسیر ۱۰ ایستگاه تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار البرز تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته تجهیزات مورد نیاز و همچنین دو رام قطار شهری نیز خریداری شده است.

اجرای عملیات ریل‌گذاری قطار شهری کرج- هشتگرد از دیگر طرح‌هایی است که به گفته استاندار البرز در حوزه حمل و نقل و ترافیک با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در این رابطه گفت: در این راستا عملیات ریل‌گذاری این طرح نیز مراحل پایانی خود را سپری کرده و به زودی به پایان می‌رسد.

وی علت تاخیر در اجرای این طرح را تغییر در نحوه اجرای طرح خواند و یادآور شد: در ابتدا این طرح به صورت رو زمینی پیش بینی شده بود که به دلیل بروز مشکلات اجتماعی در سال‌های آتی پس از بررسی و کار کار‌شناسی بیشتر مقرر شد به صورت زیرزمینی اجرا شود تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری به عمل آید.

عربیان در پایان گفت: قائل به وعده پیشاپیش نیستم اما امیدوارم این طرح تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز