خبرگزاری کار ایران

عضو جبهه پایداری:

آمریکا و اسرائیل در مصر جایگاهی نخواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۴۶

اوضاع در کشور مصر نابسامان و نمی توان وضعیت این کشور را از هم اکنون پیش بینی کرد اما اگر این وضعیت ادامه پیداکند بدون شک در آینده ای نه چندان دور شاهد کشتار بیشتر مردم این کشور خواهیم بود.

ایلنا: عضو جبهه پایداری و نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و صهیونیسم همانند گذشته نمی‌توانند جایگاهی در مصر برای خود داشته باشند، زیرا مورد قبول مردم این کشور همانند گذشته نیستند.

«ستار هدایتخواه» به ایلنا در یاسوج گفت: مصر دیگر هم پیمان آمریکا و اسرائیل غاصب نخواهد بود، زیرا که تفکر آمریکایی و صهیونیسمی در این کشور نهادینه نمی‌شود.

وی افزود: بیداری و آگاهی مردم مصر این اجازه را به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نخواهد داد که بار دیگر آن‌ها ادعای سردمداری کنند و یا قدرت و اراده مردم را به دست گیرند.

مسئول جبهه فرهنگی ایران اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد، بازگشت حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع و خانواده وی به بدنه قدرت را غیرممکن دانست و گفت: باتوجه به شرایطی که هم اکنون در مصر پیش آمده و حسنی مبارک و خانواده‌اش فاقد محبوبیت مردمی هستند امکان بازگشت وی و خانواده‌اش به بدنه قدرت وجود ندارد.

هدایتخواه افزود: محمد مرسی هم نتوانست در دوران حاکمیتش ریشه قدرت حسنی مبارک را در مصر بخشکاند و اکنون باقیمانده دولت مبارک سبب خلع مرسی در قالب کودتا شدند.

وی ادامه داد: اوضاع در کشور مصر نابسامان و نمی‌توان وضعیت این کشور را از هم اکنون پیش بینی کرد، اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور شاهد کشتار بیشتر مردم این کشور خواهیم بود.

این استاد دانشگاه گفت: سه عنصر اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش داشت که هم اکنون این سه عنصر در مصر خدشه‌دار شده است.

هدایتخواه افزود: رهبری هوشیار، مردمی متحد و مبنای فکری انقلابی سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پایداری آن بود اما این سه عنصر در کشور مصر و قیام مردم آن اگرچه از انقلاب ما اقتباس کردند وجود ندارد.

نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: متاسفانه اخوان المسلمین نتوانست پایگاه اجتماعی مردمی را کسب و بصیرت کافی را در مسیر آرمان‌های مردمی ایجاد نماید و این خلاف آن پایگاه اجتماعی و بصیرت افزایی بود که امام راحل در انقلاب ایران اسلامی به وجود آوردند.

وی اتحاد، همدلی و انسجام را رمز موفقیت مردم ایران اسلامی در انقلاب خود عنوان و افزود: چنین چیزی هم اکنون در قیام مردم مصر دیده نمی‌شود و امکان اتحاد باتوجه به شرایط موجود هم به‌نظر می‌رسد وجود نداشته باشد.

هدایتخواه گفت: مبنای فکری انقلاب اسلامی ما با ماهیت تفکرات مردم مصر متفاوت است، اگرچه حرکت‌های آن‌ها براساس انقلاب اسلامی ماست اما ماهیت تفکرات اهل سنت با تفکرات ما در ایجاد انقلاب متفاوت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز