خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

بحران مدیریت، پاشنه آشیل مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۴۴

تا زمانی كه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع بلایای طبیعی و مدیریت بحران به هماهنگی لازم و هم‌سو با هم دست پیدا نكنند نمی‌توان انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی موثر و نیز كاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی داشت و باید نسبت به این امر توجه كرد.

ایلنا: شهردار تبریز گفت: متأسفانه نظام مدیریت بحران در كشور گرفتار بحران مدیریت است و تا زمانی كه این مشكل رفع نشود مدیریت بحران همچنان با چالش‌های بسیاری همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا نوین كه در آئین بهره‌برداری از فاز دوم شهرك امن تبریز سخن می‌گفت با تأكید بر لزوم بازنگری اساسی در روش‌های مدیریت بحران در كشور خواستار همكاری و هماهنگی‌ هرچه بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های متعدد دخیل در این حوزه به منظور امدادرسانی موثر و به موقع در مواقع بحران شد.

وی افزود: تا زمانی كه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع بلایای طبیعی و مدیریت بحران به هماهنگی لازم و هم‌سو با هم دست پیدا نكنند نمی‌توان انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی موثر و نیز كاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی داشت و باید نسبت به این امر توجه كرد.

نوین با مقدم دانستن اصل پیشگیری بر مدیریت بحران و امدادرسانی، این امر را زمینه‌ساز كاهش آسیب‌ها و مشكلات دانست و گفت: متأسفانه ما همیشه منتظر وقوع حادثه و بحران هستیم تا پس از حادثه به فكر امداد و كمك‌رسانی باشیم در حالی كه در صورت توجه به اصل پیشگیری علاوه بر جلوگیری از آثار و تبعات زیان‌بار بلایای طبیعی و نجات جان عده كثیری از مردم، می‌توان از صرف هزینه‌ةای هنگف و كلان بازسازی نیز جلوگیری كرد.

شهردار تبریز با اعلام این كه مدیریت شهری تبریز طی سال های اخیر اقدامات ماندگاری در حوزه مدیریت بحران انجام داده است افزود: این اقدامات در حالی از سوی شهرداری تبریز انجام گرفته كه شهرداری هیچ مسوولیت مستقیمی در این حوزه نداشته و تنها بر اساس احساس مسوولیت در قبال شهروندان عمل كرده است.

وی در عین حال با اشاره به اهم این اقدامات افزود: احداث شهرك امن با ظرفیت نهایی اسكان 10 هزار نفر در مواقع بحران، ساخت و تجهیز 30 سالن سرپوشیده چندمنظوره، افزایش 4 برابری ایستگاه‌های آتش‌نشانی، برپایی كلاس‌های آموزشی در سطح شهر، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات و سازمان‌های دولتی و برگزاری مانورهای متعدد فصلی و سالانه از جمله اقدامات موثر شهرداری تبریز در حوزه مدیریت بحران به شمار می‌رود.

شهردار تبریز در خاتمه خواستار همكاری و مشاركت بیش از پیش دیگر دستگاه‌ها در امر مدیریت بحران و پیشگیری از آن شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز