خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

استخدام‌های اخیر همگی مبهم‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۹۳

چکیده: «هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نقشی در انتخاب اعضایش ندارد/ وزیر بر اساس موافقت شورای عالی رفاه برای حضور افراد در این هیات حکم صادر می‌کند/ به اعضای این هیات حق الزحمهٔ حضور تعلق می‌گیرد/ هرگونه استخدام غیر قانونی باطل است».

در پی انتشار اخباری در رابطه با برخی مصوبات تعجب برانگیز و پر حاشیهٔ هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در دولت دهم و بازخورد آن در میان کاربران خبرگزاری کار ایران، دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی را ارائه داد.

«حسن اعتماد‌زاده» در گفت وگوی تفصیلی با ایلنا اظهار داشت: هیات امنا نقشی در انتخاب اعضایش ندارد بلکه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی باید ابتدا افراد پیشنهادی مورد نظر برای عضویت در این هیات را به شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی معرفی کند و تاییدیه آن‌ها را بگیرد، سپس شخص وزیر می‌تواند برای عضویت این افراد در هیات امنا، حکم بزند.

وی ادامه داد: شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی از رئیس جمهور، حدود ۱۰ وزیر و معاونش و سه نماینده مجلس به عنوان عضو ناظر که فاقد حق رای هستند تشکیل می‌شود.

اعتماد‌زاده با تکذیب، عضویت آقایان سعید مرتضوی مرتضوی (سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی) و ناصر برهانی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر آقایان مرتضوی و برهانی عضو هیات امنا شده‌‌بودند، شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی باید برای عضویت آنها تاییدیه صادر می‌کرد تا بر این اساس وزیر کار بتواند برای آنها حکم بزند.

وی با اظهار بی اطلاعی از درستی و یا نادرستی اخبار مربوط به صدور احکام  عضویت در هیات امنا برای آقایان مرتضوی و برهانی گفت: در طول سه سال و نیمی که از عمر هیات امنای سازمان می‌گذرد ترکیب این هیات تنها ۲ تغییر کرده است.

دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در ادامه به جایگزینی آقای «ضرغام صادقی» نماینده مردم شیراز در مجلس با «صادق محصولی» وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت دهم و جایگزینی «اسدالله عباسی» وزیر کار دولت دهم با «لطف الله فروزنده» معاون پارلمانی رئیس جمهور سابق به عنوان تغییرات ایجاد شده در ترکیب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت:  آقای فروزنده به دلیل مشغله زیادی که داشت نمی‌توانست در جلسات هیات امناء شرکت کند و بنابراین جای خود را به اسدالـله عباسی داد.

وی با اشاره به گفته‌های چندی پیش وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی براینکه  اقدامات اولیه برای عضویت آقای مرتضوی در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی انجام شده است، گفت: شاید آقای عباسی در این خصوص نامه‌ای را به شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی نوشته باشند اما با توجه به تغییر دولت و توقف موقت برگزاری جلسات شورای عالی رفاه  تا این لحظه در ترکیب اعضای هیات امنا تغییری ایجاد نشده است.

اعتماد‌زاده در تشریح علت ادامه عضویت آقای شیخ الاسلامی در هیات امنای سازمان بعد از استیضاحش در مجلس گفت: آقای شیخ الاسلامی عضو هیات امنا بود و طبق قانون تا زمانی که وزیر کار طبق روال قانونی دست به تغییر اعضای هیات امناء نزند افراد در سمتشان باقی می‌مانند.

وی ادامه اداد بر همین اساس پس از آنکه شیخ الاسلامی نتوانست در جلسه استیضاح خود از نمایندگان مجلس رای بگیرد، فقط سمت وی به عنوان رئیس هیات امنا تغییر کرد.

براساس گفته‌های این مقام آگاه در حال حاضر اسدالله عباسی، عبدالرضا شیخ الاسلامی، ضرغام صادقی، علی یوسف‌پور، غلامحسین رضوانی، محسن خلیلی عراقی، محمد پارسا، محمد یار احمدیان و حسن اعتماد‌زاده ترکیب فعلی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

پاداشی در کار نبود

دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با تکذیب خبر پاداش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی اعضای هیات امنا ء به خودشان گفت: مصوبه‌ای برای پاداش به اعضای هیات امناء نداشته‌ایم. بر اساس قانون و آیین نامه‌ای که نوشته شده است اعضای هیات امناء، حق الزحمهٔ حضور دارند.

مدرکی دال بر اخذ آزمون استخدام ندیده‌ام

اعتماد‌زاده با اشاره به استخدام یکباره ۵۰۰ نفر در سازمان تامین تامین اجتماعی گفت: هیات مدیره سازمان تقاضای این استخدام را در قالب بودجه به هیات امناء داده بود که بعد از بررسی‌های صورت گرفته، با استخدام ۵۰۰ نفر در قالب آیین نامه سازمان تامین اجتماعی موافقت شد و سرانجام در تیر ماه به صورت به مصوبه به سرپرست سازمان تایمن اجتماعی و هیات مدیره آن اعلام شد.

وی در تشریح فرایند تصویب استخدام این ۵۰۰ نفر در هیات امنا گفت: در ابتدا به دلیل آنکه مبادا در استخدام‌ها، اعمال نظر شخصی صورت بگیرد با این پیشنهاد مخالفت می‌شد. اما در جلسه دوم رسیدگی به این پیشنهاد، آقای عباسی مسئولیت نحوه استخدام افراد در سازمان را به عهده گرفت و در نتیجه این درخواست تصویب شد.

دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بابیان اینکه به استناد  آیین نامه استخدامی،  هیات مدیره صندوق می‌تواند برای بعضی مشاغل و مناطق خاص، افرادی را بدون طی مراحل آزمون گزینش کند، گفت:  اگر در استخدام این ۵۰۰ نفر، روال مصوب هیات امنا انجام نگرفته باشد جای سوال دارد زیرا هرگونه استخدامی بدون آزمون نیازمند مجوز از هیات مدیره است اما چنانچه استخدامی خارج از قاعده صورت گرفته است افرادی که مسئولیت پذیرفته‌اند باید پاسخگو باشند.

وی بابیان اینکه من مدرکی دال بر اخذ آزمون ندیده‌ام، گفت: اگر آزمونی وجود نداشته باشد این استخدام‌ها باید با مصوبه هیات مدیره صورت گرفته باشد و در غیر اینصورت از درجه اعتبار ساقط است که در این صورت هیات مدیره سازمان به عنوان مسئول  باید اولین کسی باشد  که اعتراض می‌کند.

دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بابیان اینکه مسئله ابهام به وجود آمده در استخدام‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی می‌تواند به ابطال احکام صادر شده منجر شود، گفت: در حال حاضر آقای فیروزی به عنوان سرپرست سازمان از سوی وزیر تعاون کار و رفاه انتخاب شده‌اند و امیدواریم که در دولت جدید به این مسئله رسیدگی شود.

اعتماد زاده افزود: در خصوص ترکیب هفت نفره اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: بعد از انتصاب «صمدالله فیروزآبادی» به سرپرستی سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر آقایان عزیز دولتخواه، بهنام پرهیزگار، عبدالله عمادی، علیرضا صابر، علیرضا عسگریان و حسین حسنی شش عضو باقیمانده این هیات را تشکیل می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز