خبرگزاری کار ایران

افروز فروزند نویسنده نمایش‌نامه «روی زمین» عنوان کرد:

برای ساختن امروز از گذشته عبرت بگیریم

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۷۸

در این سه اپیزود قصه انسان‌هایی روایت می‌شود که مدام به گذشته فکر می‌کنند و در مورد گذشته پر از حسرت هستند.

ایلنا: افروز فروزند نویسنده نمایش‌نامه «روی زمین» اهمیت عبرت گرفتن از خطاهای گذشته برای ساختن حال را یکی از دلایل اصلی علاقه خود برای نگارش این اثر عنوان کرد که امروز شنبه (۲شهریور) ساعت ۱۸ در فرهنگسرای فردوس خوانش و سپس نقد و بررسی می‌شود.


به گزارش ایلنا، افروز فروزند، نویسنده اثر در همین رابطه عنوان کرد: این نمایش‌نامه سال ۸۱ در جریان جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر اجرا شد و پس از آن در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت. آن زمان قرار بود یک اپیزود از نمایش‌نامه در جشنواره تئا‌تر فجر اجرا شود که ترجیح دادم آن را در سه قصه یا اپیزود به نمایش بگذارم و باید به این نکته هم اشاره کنم روح و فضای حاکم بر این سه قصه از یکدیگر جدا نیست و طبیعتا با یکدیگر پیوند دارد.


وی ضمن اشاره به این نکته که برای نگارش متن سه ماه زمان صرف شده است، در خصوص ویژکی یا کیفیت نمایش‌نامه بیان کرد: البته ارزش‌گذاری روی اثر خلق شده توسط خالق کار درستی نیست و افراد هم معمولا چنین کاری نمی‌کنند اما شاید بتوانم بگویم نگارش نمایش‌نامه «روی زمین» در شرایطی صورت گرفت که من پیش از آن متن‌های دیگری نوشته بودم و برای نگارش این متن تلاش کردم از تجربه‌های گذشته استفاده کنم، بر همین اساس به نظرم این متن نسبت به آثار گذشته پخته‌تر است.


نویسنده نمایش‌نامه «روی زمین» همچنین در رباره داستانی که در نمایش روایت می‌شود اظهار کرد: در این سه اپیزود قصه انسان‌هایی روایت می‌شود که مدام به گذشته فکر می‌کنند و در مورد گذشته پر از حسرت هستند.


وی در پایان تصریح کرد: گذشته همواره برای من مقوله جذابی محسوب می‌شود چراکه وقتی افراد می‌خواهند حال خود را بسازند نباید و نمی‌توانند جدای از آن عمل کنند. به نظرم اگر از مسیر گذشته عبرت نگیریم و خودمان را از آن جدا نکنیم تغییر شرایط حال ناممکن می‌شود. این مفهوم یکی از موضوعات مورد علاقه من بود که موجب شد نمایش‌نامه «روی زمین» را خلق کنم.


هجدهمین نشست صحنهٔ کاغذی با حضور افروز فروزند (نویسندهٔ این نمایش نامه)، فرشتهٔ حبیبی (منتقد وپژوهشگر تئا‌تر)، مهبود مهرنوش (کارگردان این اثر) و بهزاد صدیقی (نمایش‌نامه نویس، منتقد و پژوهشگر تئا‌تر) برگزار می‌شود. در این نشست ابتدا نمایش‌نامهٔ «روی زمین» توسط گره خوانشگران این اثر و گروه تئا‌تر بامداد شامل نرگس امیر اصلانی، آزاده اکبری، مریم باقری، منصوره پسندیده، کوروش رخشنده پی، سپهر زمانی، شهاب مهربان، امیر موسوی و حامد نیک بین خوانش شده و سپس با حضور مدعوین و تماشاگران، نقد و بررسی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز