خبرگزاری کار ایران

پیشکسوت تئا‌تر آذربایجان‌شرقی:

توجه به متون بومی از ارکان پیشرفت تئا‌تر است

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۴۶

تئا‌تر هنری بی‌واسطه است و چون ارتباط مخاطب با هنرمند در نمایش، رودرروست؛ تاثیرگذاری، کنش و واکنش متقابل دارد و براین اساس هنرمندان این عرصه باید تامل و دقت بیشتری در انتخاب متون داشته باشند.

ایلنا: پیشکسوت تئا‌تر آذربایجان‌شرقی، ‌توجه به متون بومی را از ارکان پیشرفت هنر تئا‌تر خواند.
به گزارش ایلنا علی‌آبادی گفت: فرهنگ غنی اسلامی وایرانی سرشار از داشته‌هایی ارزشمند است که می‌تواند دستمایهٔ هنرمندان برای خلق آثار فاخر باشد.
وی افزود: انتخاب موضوع متناسب با خواست مخاطب و به کار گیری خلاقیت در تحریر نمایشنامه‌های بومی می‌تواند موجب ارتقای بیش از پیش هنر تئا‌تر شود.
علی‌آبادی با اشاره به جایگاه هنر تئا‌تر در دنیای کنونی گفت: تئا‌تر هنری بی‌واسطه است و چون ارتباط مخاطب با هنرمند در نمایش، رودررو است؛ تاثیرگذاری، ‌ کنش و واکنش متقابل دارد و براین اساس هنرمندان این عرصه باید تاملو دقت بیشتری در انتخاب متون داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی و هنری باید زمینه رشد و بالندگی هنر نمایش را فراهم آورند تاکید کرد: فعالان هنر نمایش نیز در عین برخورداری از آزادی عمل باید چارچوب‌ها را در نظر داشته باشند و این هنر شاخص و جامع را به سیری صعودی برسانند.
این هنرمند پیشکسوت برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول و بهره‌گیری از نظرات سازندهٔ اساتید این رشته را بهترین راهکار برای بهره‌گیری از پتانسیل هنری استان و همچنین برگزاری جشنواره‌هایی در سطح مطلوب عنوان کرد.
گفتنی است بیست و پنجمین جشنواره استانی تئا‌تر سی‌ام مرداد تا یکم شهریورماه جاری در تبریز برگزار ‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز