خبرگزاری کار ایران

مساحت پارک کوهسنگی مشهد دو برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۸۸

با این پروژه كه اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان برای آن صرف شده طرح توسعه چهار باغ سنگی، طبیعی، ورزشی و تفریحی اجرا و امكانات زیادی برای شهروندان پیش‌بینی شده است.

ایلنا: ضلع جنوبی پارک کوهسنگی مشهد طی چند روز آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که با این وجود مساحت این فضای تفریحی دو برابر می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید گشایشی، معاون فنی و عمران شهردار مشهد با اعلام این مطلب افزود: طرح توسعه پارک کوهسنگی مراحل پایانی خود را طی می‌کند و روز دوشنبه هفته جاری، مراسم بهره‌برداری ضلع جنوبی پارک برگزار شده و مردم می‌توانند از این مکان تفریحی و گردشگری استفاده کنند.

وی ادامه داد: با این پروژه که اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان برای آن صرف شده است، مساحت بهره‌برداری از این پارک بزرگ مشهد دو برابر می‌شود.

وی با اشاره به وجود باغ‌های پذیرایی و فرهنگی در پارک کوهسنگی عنوان کرد: در طرح توسعه چهار باغ سنگی، طبیعی، ورزشی و تفریحی اجرا و امکانات زیادی برای شهروندان پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمران شهردار مشهد از طراحی مسیرهای قطار تفریحی، درشکه، دوچرخه و پیاده برای دسترسی این باغ‌ها خبر داد و گفت: این مسیر‌ها در کنار هم و مستقل بوده که به وسیله فضای سبز از هم تفکیک شده‌اند.

گشایشی خاطرنشان کرد: احداث ۸۴ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در سایت جنوبی پارک کوهسنگی است.

وی با بیان اینکه مساحت پارکینگ‌های سایت جنوبی ۵۰ هزار مترمربع است، افزود: در این پروژه ۵۰ هزار مترمربع سنگ فرش اجرا و حدود ۱۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری شده است و چیزی در حدود ۸۰۰۰ مترمربع تملک و آزادسازی داشتیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در پارکینگ سایت جنوبی و مسیرهای دوچرخه و درشکه مورد استفاده قرار گرفته و بیش از ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز با تنوع بیش از ۷۴ نوع گونه گیاهی در سایت جنوبی کاشته شده است.

معاون فنی و عمران شهردار مشهد تصریح کرد: ارتباط سایت جنوبی و شمالی پارک به وسیله یک رمپ به طول۵۰۰ متر و عرض سه متر سنگ فرش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز