خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خبرداد:

ترافیک ساکن معابر کرمانشاه ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۷۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از اجرای طرح مدیریت و ساماندهی ترافیک ساکن به منظور روانسازی تردد و کاهش حجم ترافیک، ساماندهی پارک حاشیه ای و ایجاد نظم بصری و عبور و مروری، در معابر شهر خبر داد.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به تأثیرگذاری پارک حاشیه‌ای در ترافیک گفت: طرح مدیریت ترافیک ساکن و توزیع عادلانه پارک حاشیه‌ای با عنوان پارکبان، از تمهیداتی است که از سوی شهرداری کرمانشاه به منظور تخلیه به موقع معابر، پاک سازی خیابان‌ها از پارک‌های دوبل و افزایش سرعت عبور برای جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان در دست اجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، افشین لرزنگنه تصریح کرد: با اجرای این طرح سعی شده است از تصرف دائمی سطح مفید سواره معابر توسط شهروندان به ویژه مالکان و متصدیان اماکن تجاری مجاور جلوگیری شود.

لرزنگنه با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده مدیریت ترافیک، مدیریت ترافیک ساکن است که امروزه به‌ عنوان یکی از معضلات اصلی شهرهای بزرگ درآمده است، افزود: برنامه‌ریزی و ایجاد تسهیلات یکی از عمده‌ترین پارامترهای مؤثر در طراحی شهری است به‌طوری که موفقیت و نوسازی و بهینه‌سازی فضاهای شهری بستگی به دسترسی به فضای پارکینگ دارد.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری افزود: به لحاظ حجم سفر‌های درون شهری و برون شهری که ترافیک در معابر شهر را موجب شده است سعی داریم تا ترافیک ساکن در این خیابان‌ها را با استفاده از طرح پارکبان، ساماندهی کنیم.

به گفته لرزنگنه پاکسازی حریم خیابان‌ها از توقف گاه‌های دوبله، افزایش سرعت عبور، توزیع عادلانه پارک‌های حاشیه‌ای و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از دیگر اهداف این طرح است.

معاون حمل ونقل وترافیک درپایان به برنامه‌های شهرداری در تامین فضای پارک خودرو اشاره کرد و گفت: احداث پارکینگ‌های همسطح و مکانیزه از اولویت طرح‌های ترافیکی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه همچنین یادآورشد: نرخ توقف هر خودرو در معابر تحت کنترل از ساعت اجرای طرح پارک‌بان (۳۰/۷ الی ۲۱) به ازای هر ساعت از ۴ تا ۶ هزار ریال در ساعت اول و مبلغ ۱۰ هزار ریال برای ساعات بعدی است.

به گفته وی طرح پارکبان که از تاریخ ۲۲ دیماه ۱۳۹۰ به اجرا درآمده است، در دو فاز مصوبه اجرا دارد که فاز اول آن در سال ۹۱-۹۰ به مر حله اجرا درآمد و فاز دوم نیز به زودی اجرا می‌شود.

وی نقاط اجرای طرح در فاز اول را شامل؛ محدوده پارکینگ شهرداری، خیابان‌های معلم شرقی و غربی، خیابان دبیراعظم، خیابان افشار طوس، میدان آیت ا.. طالقانی (جوانشیر) و از سه راه نواب تا میدان نواب ذکر کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، تقاطع مهدیه تا تقاطع آرامگاه، خیابان بنت الهدی (تقاطع نیروی انتظامی تا میدان فرمانداری)، درب بیمارستان امام رضا، انتهای مسکن تا تقاطع مطهری، بلوار نوبهار حد فاصل سی متری اول و دوم، خیابان سنگر از پارکینگ شهرداری تا میدان کاشانی و بلوار مطهری غربی و شرقی را نیز از جمله نقاط اجرای طرح در فاز دوم برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز