خبرگزاری کار ایران

کولیوند در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت کشور در انتخاب استانداران اشتباه دولت دهم را تکرار نکند

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۴

در دولت گذشته استانداران بر اساس شیوه آزمون و خطا انتخاب می‌شدند که امیدواریم دولت یازدهم شیوه انتخاب استانداران را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها با انتقاد از نحوه انتخاب استانداران در دولت دهم اظهار داشت: در دولت گذشته استانداران بر اساس شیوه آزمون و خطا انتخاب می‌شدند که امیدواریم دولت یازدهم شیوه انتخاب استانداران را اصلاح کند.

محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: برای انتخاب استانداران انتظار می‌رود دولت با نمایندگان مجلس رایزنی كند. نمایندگان هر استان‌ می‌توانند نکته‌هایی را به مسئولان وزارت کشور انتقال دهند که شاید در مواردی از نگاه آن‌ها پنهان مانده باشد.

وی افزود: همچنین در خصوص مشورتی که وزارت کشور در زمان انتخاب استاندار انجام می‌دهد ماده قانونی در شورای عالی اداری کشور و در بند ۷ و ۸ آن قید کرده است که مسئولان انتخاب کننده استاندار می‌توانند از وکلای ملت مشورت بگیرند.

کولیوند یادآور شد: البته این مساله به این معنا نیست که هر چه نمایندگان بگویند وزارت کشور باید به آن تمکین کند بلکه می‌تواند در این راستا با آن‌ها همفکری کرده و از نظرات مشورتی آنها برای پیشبرد بهتر امور استفاده کند.

نماینده مردم کرج در مجلس نهم همچنین با اشاره به ثبات مدیریتی استانداران یادآور شد: استانداران نباید در فضایی قرار بگیرند که هر از چندگاهی از روی آزمون و خطا جابجا شوند و مشکلات مدیریتی را برای استان به وجود آورند.

وی ادامه داد: در دولت قبلی شاهد بودیم که گزینه‌هایی را از روی آزمون و خطا انتخاب می‌کردند و بعد از مدت کوتاهی که انتظارات آن‌ها را برآورده نمی‌کردند، دولت به تغییر آنهااقدام می‌کرد به طوری که دولت نهم و دهم در تغییر وجابجایی استانداران یک رکورددار شده بود.

کولیوند گفت: در حال حاضر دولت آقای روحانی باید با شاخص‌های خوب و مشخصی که برای انتخاب یک استاندار وجود دارد وارد عمل شده تا بتواند ثبات مدیریتی را برقرار کند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها خاطرنشان کرد: هم اکنون در صورتی که یک استاندار نتواند به مدت ۳ یا ۴ سال در جایگاه مدیریتی خود باقی بماند نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.عزل و نصب‌های مكرر، برنامه‌های یک استان را از هدف اصلی خود دور می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز