خبرگزاری کار ایران

روحانی:

هیچ‌گاه نمی‌توان تفکر را ترور کرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۲۶

دولت تدبیر و امید راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه خواهد داد؛ چرا که راه آنان راه ایستادگی، قانونمنداری و راه تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه بی‌منت به مردم بود/مردم همچنان پای تفکری که بر مبنای آزادی و اسلام انتخاب کرده‌اند، استوار ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هفته دولت همواره با ارج نهادن به روح بزرگوار شهیدان رجایی و باهنر توام است، تصریح کرد: جنایتکاران تروریست تصور داشتند که با شهادت مسئولین و بزرگان نظام می‌توانند کشور ما را به استبداد و استعمار گذشته بازگردانند، اما اشتباه آنان این بود که فکر می کردند این نظام به افراد و ساختار وابسته است، در حالی که مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران تحول فکری کل جامعه و مردم بود.

به گزارش ایلنا، دکتر روحانی پس از حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهدای دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچگاه نمی‌توان تفکر را ترور کرد، گفت: مردم همچنان پای تفکری که بر مبنای آزادی و اسلام انتخاب کرده‌اند، استوار ایستاده‌اند.

رییس جمهور ادامه داد: ما به روح بلند شهید رجایی به عنوان اسوه ایستادگی، مقاومت، صبر، تحمل، ساده‌زیستی، فداکاری و قانونمندی و به روح بلند شهید دانشمند دکتر باهنر، نخست‌وزیر فهمیم انقلاب اسلامی که سراسر زندگی او اخلاق و تواضع بود، درود می‌فرستیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه خواهد داد؛ چرا که راه آنان راه ایستادگی، قانونمنداری و راه تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه بی‌منت به مردم بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه خط فکری و سیاسی این دولت اعتدال است، خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید «شهید بهشتی» را به عنوان اسوه و نمونه اعتدال می‌شناسد؛ چرا که وی پیش از انقلاب به عنوان شاگرد امام ضمن اینکه در مسیر تحرک انقلاب گام برمی‌داشت، تدبیرگر و مدبری بود که به فکر ساختار و مسئولین و کارگزاران آینده نیز بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی همواره در برابر ناملایمات و اتهامات با صبر، حوصله و تدبیر رفتار می کرد و گر چه موسس یک حزب بود اما در درون حزب هم راه را برای حضور دو تفکر که در نهایت منتهی به اصولگرایی و اصلاح طلبی در کشور شد، فراهم می‌ساخت.

رییس جمهور اظهار داشت: شهید بهشتی حتی راه را برای حضور، فعالیت و نقد افرادی که فاصله کمی با نظام داشتند نیز هموار می کرد و دولت تدبیر و امید، فراجناحی بودن را به عنوان درسی که از شهید بهشتی آموخته، دانسته و به آن پایبند خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه هفته دولت هرگز نباید جشنواره تبلیغاتی بشمار آید، بلکه دولت علاوه بر تبیین خدمات به مردم، فعالیت یکساله خود را به نقد و ارزیابی مردم و فرهیختگان بگذارد، گفت: امیدواریم سال آینده دولت بتواند دستاوردهای خود را به مردم عرضه کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما تلاش همه دولت‌های پس از انقلاب اسلامی در ایران ارج می‌نهیم، اظهار داشت: به خوبی می‌دانیم که همه دولت‌ها در حد توان خود تلاش کردند تا آرمان‌های انقلاب و خواست امام راحل را در کشور محقق کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز