خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان؛

اولین همایش علمی تخصصی شاتوت در شهر برزک برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۰۶

با حضور معاون حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان، رئیس انجمن گیاهان دارویی شمال غرب استان اصفهان، رئیس جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستان کاشان،باغداران وکشاورزان برزک اولین همایش علمی تخصصی شاتوت پیش از ظهر جمعه اول شهریورماه سال جاری در دانشگاه پیام نور این شهر برگزارشد

ایلنا: با حضور معاون حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان، رئیس انجمن گیاهان دارویی شمال غرب استان اصفهان، رئیس جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستان کاشان، باغداران و کشاورزان برزک اولین همایش علمی تخصصی شاتوت پیش از ظهر جمعه اول شهریورماه سال جاری در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان در ابتدای این همایش شهردار برزک ضمن خیرمقدم شهر برزک را به جهت داشتن فضاهای تاریخی، طبیعتی بکر، درختان و گیاهان دارویی فراوان بهشت ایران زمین و نگین سبز کوهستان دانست و گفت: الحق که الطاف خداوند متعال در این منطقه با داشتن هوایی بسیار مناسب و گونه‌های نادر درختان میوه همچون شاتوت، گل محمدی و غیره خودنمایی می‌کند.

حیدری از شهر برزک یه عنوان اولین تولیدکننده و صادرات گلاب در سطح استان اصفهان نام برد و گفت: با توجه به تلاشی که انجمن فرهیخنگان شهر برزک در خصوص پیشرفت و توسعه بحش کشاورزی این شهر در استفاده از نعمات خدادادی به کار گرفته‌اند توانسته‌اند تولیدات بخش کشاورزی این شهر را به عنوان الگو درسطح ملی بشناسانند.

وی تولید بیش از ۲۵۰ تن شاتوت در سال شهر برزک را به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید شاتوت کشور عنوان کرد و گفت: این محصول در کنار سایر محصولات از جمله گل محمدی و گلاب، یکی از شاخصه‌های مهم اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود.

حیدری از سطح زیرکشت قراردادن ۱۲ هزار هکتار شاتوت طی دو سال گذشته در این شهر خبرداد و گفت: شهرداری این شهر برنامه ریزی کاشت حدود ده هکتار دیگر شاتوت را برای سال جاری در دستور کار خود قرارداده است.

شهردار برزک آب و هوای مناسب، زیرساخت لازم و خاک حاصل خیز شهر برزک را مهم‌ترین دلیل رشد و بازدهی مناسب شاتوت در این شهر ذکر کرد و گفت: درسال آینده همایش شاتوت برزک را درسطح ملی و یه صورت تخصصی‌تر برگزار می‌کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه دبیر خانه همایش ملی شاتوت واقع در کاشان، دروازه دولت، انجمن علمی گیاهان دارویی خواهد بود گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه انجمن اقدام نمایند.

شهردار برزک با اشاره به زمان برگزاری همایش ملی شاتوت در ۱۶ مرداد ماه سال آینده در شهر برزک گفت: مقالات بر‌تر ارسالی به این همایش در مجله علمی پژوهشی انجمن گیاهان دارویی کشور به چاپ خواهد رسید.

شایان ذکر است همزمان با برگزاری اولین همایش علمی تخصصی شاتوت برزک که پیش از ظهر جمعه اول شهریورماه سال جاری در دانشگاه پیام نور این شهر با همکاری انجمن گیاهان دارویی شاخه شمال غرب اصفهان، دانشگاه علمی کاربردی پردیس جهاد کشاورزی کاشان، دانشگاه پیام نور برزک و انجمن فرهیختگان شهر برزک با حضور اساتید مجرب، معاون حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان، رئیس انجمن گیاهان دارویی شمال غرب استان اصفهان، رئیس جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستان کاشان، باغداران و کشاورزان برزک برگزارشد، فراخوان مقاله همایش ملی شاتوت در ۶ محورشامل: فرآوری، نگهداری و فیزیولوژی پس از برداشت – فرصت‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی – اصلاح و بیوتکنولوژی شاتوت – آفات و بیماری‌های شاتوت – تولید محصولات ارگانیک و دانش بومی در سطح ملی توزیع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز