خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

همه باید به دولت کمک کنیم

کد خبر : ۹۸۷۹۶

بحمدالله هیئت دولت تشکیل شد و امیداواریم و از خدا می‌خواهیم در حل این مشکلات سیاسی اجتماعی اقتصادی و اخلاقی که به هم متصل هستند موفق شوند.

امام جمعه موقت تهران گفت: همه باید به دولت کمک کنیم و این حمایت از سوی مردم هم باشد چرا که در عمل این حمایت‌ها بسیار به دولت کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم و اشاره به مقام بالای آن حضرت درباره تشکیل دولت گفت: بحمدالله هیئت دولت تشکیل شد و امیداواریم و از خدا می‌خواهیم در حل این مشکلات سیاسی اجتماعی اقتصادی و اخلاقی که به هم متصل هستند موفق شوند.

وی با اشاره به هماهنگی دو قوه در همراهی دولت گفت: همه باید به دولت کمک کنیم و این حمایت از سوی مردم هم باشد چرا که در عمل این حمایت‌ها بسیار به دولت کمک می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید گفت: باید همه برای حل مشکلات کشور تلاش کنند و این تلاش در صورت صدق نیت می‌تواند تاثیر گذار باشد. اگر تلاش در راه خدا باشد خدا مستقیم کمک می‌کند. باید کشور را به صورتی مدیریت کرد که در نظر امام عصر است و انشالله حکومت ما برسد به حکومت حضرت مهدی.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در سوریه و مصر گفت: این گرفتاری‌ها در جهان اسلام به ما چند نکته می‌دهد؛ نکته اول تمایز میان جهان اسلام و جهان کفر است. یک فرعونی می‌آید به ملت مصر خیانت می‌کند و آزادش می‌کنند و نکته دوم پاسخ به این سوال است که چه باید کرد و پاسخ در سوره آل عمران آمده که گروهی از شما باید باشد که منکر و معروف را بگوید باید از علما و نخبگان پرسید کجایید؟ مسئله تکفیری، این مسئله وهابیت، اینکه الان به عنوان سلفی‌گری گروه‌های سیاسی هستند که از قرن سوم به جان جهان اسلام افتادند و منافع برخی حکومت‌ها را تامین می‌کردند، کسانی مثل جمال عبدالله ناصر در مصر مقابل این مسائل ایستادند اما انگلیسی‌ها این طرز فکر را رشد دادند و امروز وظیفه علما و اهل قلم است که هشیار باشند و در تبیین دین اسلام به حرکت در آیند.

وی افزود: مسئله تکفیری و سلفی‌گری امروز اسلام را زیر پا گذاشته است و علمای اسلام و اهل سنت باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. همین فکر است که امروز دارد می‌کشد و وظیفه ماست که مقابل آن بایستیم.

خطیب نماز جمعه تهران در پیام سوم خود با اشاره به مسئله ولایت فقیه گفت: خوشبختانه ما در کشور ولایت فقیه داریم و این را باید در جهان تقویت کنیم که جهان اسلام باید از این فکر استفاده کند و دانشمندان شیعه هم روی موضوع انتظار قلم به دست بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز