خبرگزاری کار ایران

آیت الله ری شهری:

انقلاب مهدوی زمینه فرهنگی می‌خواهد

کد خبر : ۹۸۷۸۲

کسانی که در این انقلاب نقش دارند همه از منتظران واقعی آن حضرت هستند.

آیت الله ری شهری گفت: انتظار اگر توام با بی‌عملی باشد آن انتظاری نیست که این همه فضیلت دارد. انتظار عملی مسئولانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله ری شهری در خطبه پیش از نماز جمعه با تسلیت سالروز فوتحضرت عبدالعظیم با اشاره به تاریخ تولد حضرت که در ۲۵۲ هجری قمری و ۲۵۳ سال یزدگردی در زمان عباسی در ری بود و در سن ۷۹ سالگی درگذشت گفت: امروز روز وفات این سید بزرگوار است. این حضرت یکی از شخصیت‌های علمی و عملی و جهادی بزرگ جهان اسلام که امروز آنگونه که شایسته است قدر آن شناخته نشده. حتی مردم تهران هم که در جوار ایشان هستند قدر این شخصیت بزرگ را نمی‌دانند.

وی با اشاره به سابقهٔ مبارزاتی درخشان خاندن حضرت عبدالعظیم گفت: خاندان این حضرت دو ویژگی دارد که اولین آن جهاد علیه ستمگران و مستکبران است. زمانی که حضرت به دنیا آمدند پدرشان در زندان بود و در‌‌ همان زندان هم از دنیا رفت. ویژگی دوم این خاندان، مناعت طبع و کرم و خدمت به خلق بود که محشور شدن این حضرت به نام سید الکریم از همین سخاوت ریشه می‌گیرد.

ری شهری در ادامه با اشاره به حضور آن سید در محضر دو امام معصوم و نقل روایت از آنان و حتی برخی روایت‌ها مبنی بر حضور ایشان در جوار سه امام معصوم افزود: حضرت عبدالعظیم از نظر علمی هم شخصیت بزرگی بود. اما هادی در رساله‌ای به نقل از ابو هماد به وی می‌فرماید «در محلی که زندگی می‌کنی اگر سوالی داشتی از عبدالعظیم بپرس و سلام من را هم به او برسان» این نشان دهنده آن است که که حضرت عبدالعظیم یک مجتهد برزگ بوده.

وی باغ اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه زیارت قبر ایشان ثواب زیارت کربلا را دارد گفت: این تنها امام زاده‌ای است که چنین خاصیتی دارد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در ادامه با اشاره به حدیثی از اما هادی درباره ظهور و انتظار ظهور با، بافضیلت خواندن این عمل در عصر غیبت گفت: انتظار اگر توام با بی‌عملی باشد آن انتظاری نیست که این همه فضیلت دارد. انتظار عملی مسئولانه است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی و مقام معظم رهبری منتظران واقعی حضرت مهدی بوده و هستند، گفت: کسانی که در این انقلاب نقش دارند همه از منتظران واقعی آن حضرت هستند که زمینه ساز آن روز هستند.

ری شهری با بیان این نکته که تردیدی نیست که انقلاب حضرت مهدی یک انقلاب به تمام معنا فرهنگی است افزود: انقلاب مهدوی یک زمینه فرهنگی می‌خواهد مهم‌ترین وظیفه ما برای تداوم نظام و رساندن آن به دست صاحب اصلیش حضرت آقا امام زمان زمینه سازی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه خود اهل بیت هم بر زمینه سازی فرهنگی تاکید کردند گفت: این زمینه سازی از دو راه می‌سر است یکی با ترویج و انتقال معارف اهل بیت به جهانیان و دیگری اقدام عملی. به نقل از یکی از معصومین باید کاری کنیم که جهانیان ما را دوست داشته باشند این یک اصل است برای ترویج مکتب اهل بیت و زمینه ظهور امام زمان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز