خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفتوگو با خبرنگار ایلنا:

کارخانجات فرآورده‌های شیر را گران کرده‌اند/دامداران در تعیین قیمت شیر هیچ قدرتی ندارند

کد خبر : ۹۸۶۰۹

قیمت شیر خام از کیلویی ۹۶۰ تومان به ۱۱۱۰ تومان رسید با این حال اکثر کارخانجات هنوز در استان‌های مختلف شیرخام را به قیمت قبل از دامدار خریداری می‌کنند اما قیمت فرآورده‌های شیر را افزایش داده‌اند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: اکثر کارخانجات هنوز شیر را به قیمت قبل از دامدار خریداری می‌کنند اما قیمت فرآورده‌های شیر را افزایش داده‌اند.

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌و‌گو با خبر نگار ایلنا با اشاره به افزایش فرآورده‌های لبنی اظهار داشت: سازمان حمایت از تولید کننده کننده با افزایش ۳۵ درصدی هزینه‌های حمل و نقل و افزایش ۲۵ درصدی هزینه‌های دستمزد و...، افزایش ۱۵ درصدی شیر و فرآورده‌های لبنی را در خردادماه ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: قیمت شیر خام از کیلویی ۹۶۰ تومان به ۱۱۱۰ تومان رسید با این حال اکثر کارخانجات هنوز در استان‌های مختلف شیرخام را به قیمت قبل از دامدار خریداری می‌کنند اما قیمت فرآورده‌های شیر را افزایش داده‌اند.

سلطانی با اشاره به فساد پذیر بودن سریع شیر گفت: دامداری‌ها به دلیل عدم توانایی نگهداری شیر مجبور به فروش شیر خود به کارخانجات با قیمت قبل هستند.

به گفته مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور، دامداران در تعیین قیمت شیر هیچ قدرتی ندارند و برای دامداران شرایط بازار عامل تعیین کننده قیمت است.

وی اظهار داشت: در این میان برخی از کارخانجات هم مانند پگاه، هم شیر را به قیمت قبل از ابلاغ مصوبه (۹۶۰ تومان) می‌خرند و هم فرآورده‌های خود را به قیمت قبل از ابلاغ مصوبه می‌فروشند.

سلطانی در پایان مهم‌ترین دغدغه دامداری‌ها را گران شدن شیر دانست و افزود: امید است که مسوولین با پرداخت یارانه نقدی و یا غیر نقدی به تولیدکنندگان کمک کننده تا هزینه تمام شده شیر را پایین نگهدارند و شیر با قیمتی مناسب برای مصرف کننده به بازار عرضه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز