خبرگزاری کار ایران

در نامه به بان‌کی‌مون مطرح شد:

اعتراض بسیج مستضعفین نسبت به کشتار کردهای سوریه

کد خبر : ۹۵۴۷۲

روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین طی نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، اعتراض شدید خود را نسبت به سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به کشتار بی‌رحمانه کردهای سوریه به دست تروریست‌های تحت حمایت آمریکا اعلام کرد.

روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین طی نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، اعتراض شدید خود را نسبت به سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به کشتار بی‌رحمانه کردهای سوریه به دست تروریست‌های تحت حمایت آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای بان‌کی‌مون

دبیرکل سازمان ملل متحد

طی روزهای اخیر شاهد کشتار فجیع و بی‌رحمانه 450 نفر از کردهای سوریه من جمله حدود 100 کودک مظلوم و بی‌گناه توسط تروریست‌هایی بوده‌ایم که توسط رژیم ایالات متحده سازماندهی و با سلاح کشورهای اروپایی و امریکایی تجهیز شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مقابل کوچک‌ترین حوادث تهدید کننده منافع ایالات متحده، واکنش‌های شدیدی از خود نشان می‌دهد، در مقابل این جنایت عجیب که عامل اصلی آن این کشور بوده است، همانند همیشه سکوت اختیار کرده است.

در سال‌های 1980 تا 1988 رژیم بعث صدام، هزاران روستای کردستان عراق را با خاک یکسان کرد. این رژیم صدها هزار کرد را از خانه و کاشانه خویش آواره و به اردوگاه‌های اجباری منتقل کرد. این در حالی روی داد که شورای امنیت سازمان ملل نه تنها از ارائه یک قطعنامه، بلکه از ارائه بیانیه نیز دریغ کرد.

صدام جنایتکار یک بار دیگر در تیر ماه سال 1366، به سردشت ایران حمله شیمیایی کرد و 5 هزار و 110 نفر از هموطنان کرد این کشور را شهید و مجروح ساخت؛ اما از سوی شورای امنیت سازمان ملل، اقدام عملی صورت نگرفت.

در اسفند ماه سال 1366 آن رژیم پلید، طی بمباران گسترده شهر حلبچه، مردم بی‌دفاع و بی گناه این شهر را به جرم دوست داشتن رزمندگان آزادی‌خواه ایرانی، بمباران شیمیایی کرد. در پی این امر، ده‌ها هزار تن از مردم آن منطقه آواره شدند و هزاران نفر نیز مجروح گشته و یا به شهادت رسیدند.

در سال‌های گذشته شاهد مواردی از چنین جنایاتی بوده‌ایم که به دنبال آن‌ها اقدامی عملی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام نگرفت.

تنها در دو هفته گذشته نزدیک به یک هزار و 500 نفر از مردم بیگناه عرب عراقی، از زن و مرد، کودک تا جوان و پیر در بیش از یک صد فقره بمبگذاری توسط عوامل سازمان یافته از سوی رژیم امریکا به شهادت رسیده‌اند. این کشتار فجیع، کوچک‌ترین واکنشی را از سوی شورای امنیت سازمان ملل در بر نداشت.

این در حالی است که شورای امنیت نسبت به حوادث کم اهمیت مثل کشته شدن یک نفر در لبنان و یا چند نفر در لیبی، به صرف آن که امریکایی یا طرفدار این کشور بوده‌اند، مواضع شدیدی اتخاذ کرده و تا حد صدور مجوز تجاوز نظامی برای امریکا، نسبت به آن کشورها پیش رفته است.

و یا بیش از 10 سال است که شورای به اصطلاح امنیت سازمان ملل، در مقابل تهدید خیالی و توهمی هسته‌یی ایران، صف‌آرایی کرده و جلسات فشرده و قطعنامه‌های پی‌درپی صادر می‌کند.

از مقایسه این حوادث می‌توان نتیجه گرفت که در منطق حقوق بشر آمریکایی حاکم بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، کردها و عرب‌ها جزء بشر محسوب نمی‌شوند.

تا کی می‌خواهید جلوی بدمستی‌های هیات حاکمه ایالات متحده که برای سلطه بر نفت منطقه و حفظ رژیم پایان یافته صهیونیستی، دست بر هر جنایتی می‌زنند، سکوت کنید؟

با این وضعیت نا به سامان منطقه که هر روز شاهد کشتار مردم بی‌گناه چه در قالب حکومت‌ها یا تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و چه هواپیماهای بدون سرنشین آن‌ها در کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، بحرین و حجاز هستیم، بهتر است این شورای نامردمی و ضد بشری منحل گشته و اتخاذ تصمیمات امنیتی و برقراری امنیت منطقه، به دست خود مردم سپرده شود.

والسلام علی من التبع الهدی»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز